16

Samsung ma lepszą reputację niż Apple – w Stanach

Odnosząc się do badań rynku firmy Harris Poll, Samsung po raz pierwszy wyprzedził Apple w corocznym badaniu na temat reputacji 100 najważniejszych i najpopularniejszych firm w USA. Badanie dotyczyło sześciu dziedzin – produktów oraz usług, wizji, wydajności finansowej, środowiska pracy, ładunku emocjonalnego, a także i odpowiedzialności społecznej. Samsung pobił Apple aż w trzech z nich. […]

Odnosząc się do badań rynku firmy Harris Poll, Samsung po raz pierwszy wyprzedził Apple w corocznym badaniu na temat reputacji 100 najważniejszych i najpopularniejszych firm w USA. Badanie dotyczyło sześciu dziedzin – produktów oraz usług, wizji, wydajności finansowej, środowiska pracy, ładunku emocjonalnego, a także i odpowiedzialności społecznej. Samsung pobił Apple aż w trzech z nich.

Okiem badanych, Samsung w zunifikowanym rankingu uzyskał trzecie miejsce na tej liście (wskakując na to miejsce z siódmej pozycji w roku 2014), natomiast Apple skończyło jako dziewiąta najlepsza w zestawieniu firma – mimo, że w poprzednim roku piastowała najniższe miejsce na podium. Pierwsze i drugie miejsce okupują Wegmans Food Markets oraz.. Amazon, który w naszym kraju nie odznaczył się niczym dobrym – po aferze w jego fabryce bardzo wiele osób w Polsce zmieniło zdanie o tym sklepie. No, dobra. Ale Polska to Polska – tam jest Ameryka.

Samsung-now-with-better-reputation-than-Apple-in-the-U_S

Inni giganci technologii znaleźli się na niego odleglejszych miejscach – Google zamknął pierwszą dziesiątkę (10), Sony zajęło pechowe, trzynaste miejsce, Microsoft uplasował się dwa miejsca za Japończykami (15), Intel zamknął drugą dziesiątkę (20), a trzy miejsca po nim wylądował LG (23).

Owe dane pochodzą od dwóch grup według podziału Harris Poll – „opinion elites” to ludzie stanowiący elitę społeczeństwa – biznesmeni, uczeni, politycy. Natomiast „general public” to po prostu zwykli ludzie. Ciekawe jest to, że w dosyć dużym stopniu (w większym w przypadku opinion elites) są skłonne do zbojkotowania firmy, gdy tylko dzieje się w niej źle na jakiejkolwiek płaszczyźnie – na przykład łamie prawa pracowników.

Samsung-now-with-better-reputation-than-Apple-in-the-U_S1

Owego raportu nie można traktować jednak jako wskaźnik zadowolenia z produktów danych firm. Przede wszystkim chodzi tu o wizerunek firmy w USA od strony zwykłych konsumentów i amerykańskich elit. Pełną jego wersję znajdziecie w źródle.

Grafika wprowadzająca: 1

Grafiki w tekście oraz źródło: Harris Poll