15

„Ruch makersów” szansą na zwiększenie zainteresowania technologią wśród kobiet

Temat dysproporcji liczby kobiet i mężczyzn pracujących w branży informatycznej i inżynieryjnej powraca jak bumerang. Poruszana była ta kwestia przy okazji danych odnośnie pracowników w Apple czy Facebooku. Czy i co można zrobić, by zachęcić płeć piękną do zwiększenia zainteresowania i zaangażowania w rozwój tych kategorii? Okazuje się, że nic nie przynosi lepszych efektów niż […]

Temat dysproporcji liczby kobiet i mężczyzn pracujących w branży informatycznej i inżynieryjnej powraca jak bumerang. Poruszana była ta kwestia przy okazji danych odnośnie pracowników w Apple czy Facebooku. Czy i co można zrobić, by zachęcić płeć piękną do zwiększenia zainteresowania i zaangażowania w rozwój tych kategorii?

Okazuje się, że nic nie przynosi lepszych efektów niż przygotowanie faktycznego przedmiotu. Takim przedmiotem może być cokolwiek, istotne jest, by podczas procesu jego powstawania wykorzystana została technologia – na przykład przy użyciu narzędzi elektronicznych. Obcowanie z takimi narzędziami jest jednym z etapów wprowadzania młodych osób w ten proces, bowiem wszystko zaczyna się od tak podstawowych rzeczy jak poznawanie sztuki, projektowania, rzemiosła a i nawet pracy na tkaninach.

16 milionów osób – aż tak duża liczba entuzjastów techniki uczestniczy już w „Ruchu Makersów”. Przy wykorzystaniu takich platform Intela ja Edison czy Galileo (tych drugich do rąk młodych osób trafia aż 50 tysięcy) rozbudzane są chęci konstruktorskie wśród młodych i takie działania przynoszą skutki. Już 1 na 4 nastolatków stworzył przedmiot przy wykorzystaniu technologii w ciągu ostatniego roku, a 7 na 10 wyraża chęć poznania wiedzy dotyczące budowania z wykorzystaniem elektroniki – takie są wyniki badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych na grupie młodzieży 8-18 lat.

Clipboard01

Tworzenie może pomóc dziewczętom i kobietom w poznawaniu nowych technologii oraz pozwala zaangażować się w rozwiązywanie problemów naukowych i technicznych, które odpowiadają ich zainteresowaniom.

„W Intelu wierzymy, że konstruowanie pozwala wcielać pomysły w życie i pobudza innowację, my zaś chcemy agwarantować, że dziewczęta i kobiety będą mieć czynny udział w ruchu makersów” — powiedziała Aysegul Ildeniz, wiceprezes New Devices Group i dyrektor generalny Strategy and Business Development w firmie Intel. Dlatego raport „MakeHers” wskazuje jakie działania powinny być podejmowane, by trend zwiększania zainteresowania technologiami i inżynierią został utrzymany. Budzącymi największe nadzieje czynnościami są te, które bezpośrednio adresowane będą do takich osób – na przykład polecane jest przygotowywanie stref twórczych dla dziewcząt i kobiet oraz dostosowywanie oferty działań twórczych do aktualnych trendów i zainteresowań tej grupy.