8

Rozstrzygnięcie konkursu „Zapłać rachunek ze Sprytnym Billem”

Z małym opóźnieniem, ale w końcu możemy poinformować o zwycięzcy jednego z ostatnich naszych konkursów „Zapłać rachunek ze Sprytnym Billem”. Bohaterem konkursu była aplikacja mobilna Sprytny Bill stworzona przez uPaid. Nagrodą w konkursie był Fitbit Flex, czyli narzędzie do monitorowania naszego stanu zdrowia. Aby wygrać Fitbit Flex, wystarczyło przetestować aplikację Sprytny Bill i przesłać do […]

fitbit
Z małym opóźnieniem, ale w końcu możemy poinformować o zwycięzcy jednego z ostatnich naszych konkursów „Zapłać rachunek ze Sprytnym Billem”.

logoBohaterem konkursu była aplikacja mobilna Sprytny Bill stworzona przez uPaid. Nagrodą w konkursie był Fitbit Flex, czyli narzędzie do monitorowania naszego stanu zdrowia. Aby wygrać Fitbit Flex, wystarczyło przetestować aplikację Sprytny Bill i przesłać do jego twórców własną recenzję i opinię o programie. Autorem najciekawszej recenzji okazał się Bartek Krawiec, poniżej zacytujemy fragmenty jego pracy, była dość obszerna:).

Zacznę może od „usability” aplikacji mobilnej :)

Aplikacja na iPhone 5 ma podczas robienia skanu rachunku taki dziwny celownik na środku. Zauważyłem, że jest on kompletnie niepotrzebny, bo przy długich kodach i tak muszę przybliżyć telefon tak blisko, że kod musi wypełniać cały ekran – dopiero wtedy aplikacja go „załapuje”. Kolega z Androidem zgłaszał mi taki sam problem. Dodatkowo w przypadku nieznanych kodów przydałby się wyraźniejszy komunikat – np. nie mamy tego odbiorcy w bazie.

Podczas opłacania rachunku wprowadzanego ręcznie często pojawia się komunikat o transakcji/numerze konta odrzuconym przez bank. Wiem, że dzieje się to wówczas gdy któryś z Waszych automatycznych filtrów blokuje taki numer. Warto byłoby uprościć trochę komunikaty żeby rzeczywiście oddawały istotę problemu.(…)

Dodatkowo świetnym pomysłem byłoby to, żeby przy ręcznym dodawaniu rachunku i zatrzymaniu go przez „filtr” aplikacja informowała, że w tym momencie trzeba zrobić zdjęcie rachunku i wysłać go do BOK. Czemu nie zintegrować tego w aplikacji? Jest mnóstwo odbiorców płatności, których nie macie jeszcze w bazie (wszelkie osiedlowe kablówki, dostawcy w małych miastach).(…)

Pomysły z cyklu zwykłych i „oczywistych” :)

– poszerzenie grona odbiorców (np. mandaty)
– generowanie potwierdzeń zapłacenia rachunku z poziomu aplikacji lub na stronie upaid/sprytnybill (…)
– możliwość tworzenia szablonów płatności na komputerze (…)
– gdy dany rachunek/blankiet wpłaty nie ma kodu kreskowego aplikacja po zrobieniu zdjęcia blankietu generowałaby na jego podstawie płatność
bez ręcznego przepisywania danych. (…)
– „czytanie” kodów ze zdjęć znajdujących się w pamięci telefonu (…)
– mam jeszcze pomysł na „internetowy dziennik zapłaconych rachunków” (…)
– zintegrowanie w aplikacji comiesięcznych przypomnień o konieczności opłacenia rachunków (…)

Pomysły „przyszłościowe”:

(…)
Dostawcy zamiast kodów kreskowych i QR mogliby stosować tagi NFC gdyby Wasza aplikacja to wspierała. Po wprowadzeniu Fotokasy w Citibanku UPC zaczęło od razu stosować kody QR – wiedzieli, że ludzie będą z tego korzystać. Gdyby wystarczająco dużo klientów korzystało z płacenia przez NFC to może dostawcy usług też dołączaliby tagi NFC do rachunków? ;) Wtedy wystarczyłoby zbliżyć telefon z Waszą aplikacją do rachunku i voila!

Może wprowadzić obsługę głosem w aplikacji i dyktowanie? (byłoby to wygodne dla niepełnosprawnych i nie tylko)

W ogólnym zestawieniu wszystkich przesłanych opinii, często przewijały się krytyczne uwagi odnośnie koszyka i szablonów, co więc naturalne, twórcy aplikacji w pierwszej kolejności wdrożą poprawki w tym zakresie. Niemniej jednak, dokumentacja, będąca wynikiem tego konkursu, pęka im w szwach i w okolicach wakacji powstanie kompletna, nowa wersja Sprytnego Billa.

Gratulujemy zwycięzcy głównej nagrody, jak i innym osobom (Marek, Michał, Piotr, Sławek i Paweł), którzy również ciekawie opisali swoje propozycje i zostali nagrodzeni gadżetami od uPaid.