Telekomy

Rośnie liczba klientów w T-Mobile - wyniki za II kwartał 2019

Grzegorz Ułan
Rośnie liczba klientów w T-Mobile - wyniki za II kwartał 2019
14

T-Mobile, jako drugi operator chwali się wynikami finansowymi i posiadaną bazą klientów na koniec II kwartału 2019 roku.

Jeśli chodzi o finanse, jak widać poniżej na wykresach, W T-Mobile jest niezwykle stabilnie w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, tylko drobne tąpnięcia na minus w przychodach i na plus w EBITDA.

Juraj Andras, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych T‑Mobile Polska:

Stały napływ klientów i rosnąca lojalność w połączeniu ze stabilizacją rynku, skutkują wzrostem przychodów z usług mobilnych, co pozwala zrekompensować wciąż widoczne efekty zmian strategii sprzedaży hurtowej. Z drugiej strony, musimy zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak rosnące koszty pracy i rosnące ceny energii, które utrudniają ogólne działanie i w nadchodzących kwartałach nadal będą stanowić wyzwanie. Cieszymy się, że nawet w tych okolicznościach widzimy stabilność głównych wskaźników finansowych. Pracujemy nad rozwojem nowych obszarów takich jak usługi stacjonarne i oferta rozrywki w B2C oraz usługi w chmurze w B2B, aby zapewnić stały wzrost przychodów w przyszłości.

Nas najbardziej interesuje ten napływ klientów, który może nie jest tak wyraźny, jak w przypadku Orange, który goni od zeszłego roku Play, ale na pewno cieszy, że nie ma wyraźnych ruchów w drugą stronę, co jeszcze w 2016 roku miało miejsce i spowodowało spore zmiany w strukturach zarządczych tego operatora, które jak widać okazały się skuteczne.

Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska:

Realizując naszą strategię zorientowaną na klienta, koncentrujemy się na dwóch głównych obszarach - zapewnianiu najlepszej obsługi i oferowaniu produktów, które są dostosowane do potrzeb klienta, z których z przyjemnością się korzysta. Widzimy wyraźnie, że to podejście działa bardzo dobrze w perspektywie długoterminowej i jest głównym czynnikiem 5,5% wzrostu przychodów z usług mobilnych. Nowe produkty przyciągają nowych klientów, a najlepsza obsługa przekonuje ich do pozostania z nami. Przekładając to na język liczb, wpływa to na wzrost bazy klientów i stabilizację, a nawet wzrost zysków. Poza doskonałymi ofertami, które przyciągnęły do nas nowych klientów, w drugim kwartale weszliśmy na rynek konwergentny z ofertą Magenta 1, która łączy usługi mobilne i stacjonarne, a także świetną ofertę rozrywki.

Aktualnie T-Mobile jest w posiadaniu bazy 10,87 mln kart SIM, co jest wzrostem o 260 tysięcy kart w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ale zerknijmy jeszcze na porównanie z poprzednimi kwartałami.

Jeśli chodzi o finanse, jak widać poniżej na wykresach, W T-Mobile jest niezwykle stabilnie w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, tylko drobne tąpnięcia na minus w przychodach i na plus w EBITDA.

Juraj Andras, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych T‑Mobile Polska:

Stały napływ klientów i rosnąca lojalność w połączeniu ze stabilizacją rynku, skutkują wzrostem przychodów z usług mobilnych, co pozwala zrekompensować wciąż widoczne efekty zmian strategii sprzedaży hurtowej. Z drugiej strony, musimy zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak rosnące koszty pracy i rosnące ceny energii, które utrudniają ogólne działanie i w nadchodzących kwartałach nadal będą stanowić wyzwanie. Cieszymy się, że nawet w tych okolicznościach widzimy stabilność głównych wskaźników finansowych. Pracujemy nad rozwojem nowych obszarów takich jak usługi stacjonarne i oferta rozrywki w B2C oraz usługi w chmurze w B2B, aby zapewnić stały wzrost przychodów w przyszłości.

Nas najbardziej interesuje ten napływ klientów, który może nie jest tak wyraźny, jak w przypadku Orange, który goni od zeszłego roku Play, ale na pewno cieszy, że nie ma wyraźnych ruchów w drugą stronę, co jeszcze w 2016 roku miało miejsce i spowodowało spore zmiany w strukturach zarządczych tego operatora, które jak widać okazały się skuteczne.

Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska:

Realizując naszą strategię zorientowaną na klienta, koncentrujemy się na dwóch głównych obszarach - zapewnianiu najlepszej obsługi i oferowaniu produktów, które są dostosowane do potrzeb klienta, z których z przyjemnością się korzysta. Widzimy wyraźnie, że to podejście działa bardzo dobrze w perspektywie długoterminowej i jest głównym czynnikiem 5,5% wzrostu przychodów z usług mobilnych. Nowe produkty przyciągają nowych klientów, a najlepsza obsługa przekonuje ich do pozostania z nami. Przekładając to na język liczb, wpływa to na wzrost bazy klientów i stabilizację, a nawet wzrost zysków. Poza doskonałymi ofertami, które przyciągnęły do nas nowych klientów, w drugim kwartale weszliśmy na rynek konwergentny z ofertą Magenta 1, która łączy usługi mobilne i stacjonarne, a także świetną ofertę rozrywki.

Aktualnie T-Mobile jest w posiadaniu bazy 10,87 mln kart SIM, co jest wzrostem o 260 tysięcy kart w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ale zerknijmy jeszcze na porównanie z poprzednimi kwartałami.

T-Mobile I i II kwartał 2019 vs IV kwartał 2018 IV kwartał 18 I kwartał 19 II kwartał 19
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 10787 10823 10869
Karty SIM – postpaid 7243 7298 7374
Kart SIM – prepaid 3544 3525 3495

 

Widać tu wyraźnie, że T-Mobile zyskuje sporo na umowach abonamentowych, ale ogólny wynik byłby jeszcze lepszy, gdyby nie tracili klientów w ofertach na kartę, a ci systematycznie odchodzą od ostatniego kwartału 2018 roku.

Źródło: T-mobile.

T-Mobile I i II kwartał 2019 vs IV kwartał 2018 IV kwartał 18 I kwartał 19 II kwartał 19
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 10787 10823 10869
Karty SIM – postpaid 7243 7298 7374
Kart SIM – prepaid 3544 3525 3495

 

Widać tu wyraźnie, że T-Mobile zyskuje sporo na umowach abonamentowych, ale ogólny wynik byłby jeszcze lepszy, gdyby nie tracili klientów w ofertach na kartę, a ci systematycznie odchodzą od ostatniego kwartału 2018 roku.

Źródło: T-mobile.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu