10

Rodzice radzą z Onetem, a Epuls został sprzedany

Onet uruchomił nowy serwis społecznościowy Rodziceradza.pl. Jest to strona z pytaniami i odpowiedziami na temat wszelkich zagadnień związanych z rodzicielstwem. Wszyscy rodzice wiedzą, że dzieci, wychowanie i dorastanie to temat rzeka więc na pewno znajdzie się wielu chętnych aby podzielić się swoimi doświadczeniami czy też zadać kilka trudnych pytań. W przeciwieństwie do typowych serwisów z […]

Onet uruchomił nowy serwis społecznościowy Rodziceradza.pl. Jest to strona z pytaniami i odpowiedziami na temat wszelkich zagadnień związanych z rodzicielstwem. Wszyscy rodzice wiedzą, że dzieci, wychowanie i dorastanie to temat rzeka więc na pewno znajdzie się wielu chętnych aby podzielić się swoimi doświadczeniami czy też zadać kilka trudnych pytań.

W przeciwieństwie do typowych serwisów z pytaniami i odpowiedziami (jak pytamy.pl czy zapytaj.com.pl) widać, że Onet do współpracy przy merytorycznych odpowiedziach zatrudnił specjalistów. Na „pokładzie” mamy wiec lekarza, psychologa i położną – czyli osoby które mogą się podzielić fachową wiedzą.

Rodziceradza.pl – jest dobrze zrobionym i prostym w obsłudze serwisem, który może przypaść do gustu rodzicom poszukującym informacji. Własna domena plus pozbycie się cech typowych onetowych serwisów też są moim zdaniem dobrym znakiem jeśli chodzi o przyszłość tego serwisu – jednym słowem mi się podoba.

Innym równie o ile nie bardziej ciekawym newsem jest informacja o tym, że firma Gruner + Jahr Polska kupiła serwis Epuls a tak naprawdę to przejeła firmę Pixelate Ventures właściciela nie tylko epuls.pl ale również takich serwisów jak stylio.pl czy story.pl.


Epuls (jeśli ktoś nie zna) to serwis dla bardzo młodej „młodzieży” – takiej do 17 roku życia, cechuje się silną społecznością oraz twórcami którzy dość wzorowo wprowadzili modele biznesowe w serwisie społecznościowym (słuchałem prezentacji ludzi zarządzające epulsem i byłem pod wrażeniem mechanizmowi i opłat jaki są wewnątrz serwisu).

Wprawdzie patrząc na trendy jakie pokazuje chociażby google trends czy megapanel nie widać specjalnych wzrostów popularności serwisu to jedne przy zróżnicowanych modelach zarabiania pieniędzy serwis ten mógł być dość atrakcyjnym kąskiem i z pewnością kwota transakcji sięgała milionów złotych.

G+J to firma która znana jest głównie z kolorowych czasopism takich jak Gala, Focus czy Glamur ale posiadająca również dość sporo serwisów w internecie (focus.pl, kobieta.pl i serwisy związane z czasopismami). W informacji prasowej można przeczytać, że zakupu ten jest to kolejny krok do umocnienia pozycji G+J w internecie.

Jak myślicie ile mógł kosztować epuls (trzeba wziąć pod uwagę, że udziałowcem epuls był także fundusz holtzbrinck ventures czyli tanio być nie mogło)?