9

RIM sprzedaje kwartalnie już tylko tyle smartfonów, ile wynoszą ogólne przewidywania sprzedaży samego Galaxy S II – co dalej?

Kondycja firmy Research in Motion nie jest najlepsza i wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę. Z racji tego, że firma jest notowana na giełdzie, do jej obowiązków należy publikowanie raportów finansowych. Najnowszy opublikowany raport nie przynosi chwały, a utwierdza w przekonaniu, że RIM powinno obudzić się z letargu. Przychody tego kanadyjskiego giganta spadły co prawda […]

Kondycja firmy Research in Motion nie jest najlepsza i wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę. Z racji tego, że firma jest notowana na giełdzie, do jej obowiązków należy publikowanie raportów finansowych. Najnowszy opublikowany raport nie przynosi chwały, a utwierdza w przekonaniu, że RIM powinno obudzić się z letargu. Przychody tego kanadyjskiego giganta spadły co prawda o 15%, co nie brzmi aż tak fatalnie, gdyż wahania mogą dotyczyć samej sytuacji na rynku. Nie do przeoczenia jest jednak fakt, że w stosunku do poprzedniego kwartału zyski spadły aż o połowę. Co będzie dalej?

Opublikowane przez RIM liczby nie są powalające. Jak mogliście już przeczytać na Antywebie wcześniej, firma straciła w ciągu roku aż 17% udziałów w rynku mobilnym. Jeśli chodzi o samą sprzedaż, w kwartale zakończonym 27 sierpnia z półek zniknęło niewiele ponad 10 milionów smartfonów BlackBerry. Tyle wynoszą przewidywania odnośnie sprzedaży samego modelu Galaxy S II. Ten smartfon Samsunga już w ciągu 85 dni miał sprzedaż na poziomie 5 milionów egzemplarzy, i to zanim trafił na rynek amerykański! RIM wygląda przy takich liczbach nienajlepiej.

Chwila, kanadyjski gigant wypuścił przecież jeszcze swój własny tablet! Jak ze statystykami sprzedaży Playbooka? Również nie powalają na kolana – jedynie 200 tysięcy egzemplarzy, aczkolwiek to i tak lepiej niż na przykład Motorola Xoom.

Co dalej? W sieci pojawiają się opinie, że ktoś w końcu sięgnie po RIM, tak jak po Motorolę sięgnęło Google. Jako pierwszy w kolejce podawany jest Samsung. Ten koreański producent jest na fali, przewiduje się, że niedługo stanie się liderem producentów smartfonów. Zakup RIM nie tylko dałby Samsungowi już drugi własny system operacyjny. Nie musiałby już kupować webOS, żeby stworzyć bezpośrednią konkurencję dla Androida. Poza tym, wraz z RIM Samsung wszedłby w posiadanie specjalistów w dziedzienie bezpieczeństwa wraz z działającymi usługami szyfrowanej poczty email czy szyfrowanego połączenia z internetem. Wdrożenie takiej funkcjonalności na smartfony Samsunga spowodowałoby z pewnością jeszcze większą sprzedaż, gdyż przyciągnęłoby z pewnością wielu klientów biznesowych.