50

Revolut przenosi polskich klientów z Wielkiej Brytanii na Litwę. Co to oznacza?

Revolut poinformował właśnie wszystkich swoich klientów, że podjął działania mające na celu ochronę swoich klientów, również w Polsce, przed ewentualnymi negatywnymi skutkami Brexitu.

Jeśli korzystacie z Revolut otrzymaliście już pewnie emaila z taką informację, jeśli przegapiliście go wyjaśniam, iż działania te nie wymagają od Was żadnych dodatkowych działań, prócz zmiany numeru IBAN dla płatności międzynarodowych.

Transfer do nowego podmiotu, w którym Revolut ma również europejską licencję, a mianowicie do Banku Litwa odbędzie się automatycznie, o czym każdy klient z osobna zostanie poinformowany, z chwilą kiedy już się ten fakt dokona.

Po takim przeniesieniu zacznie obowiązywać nowy regulamin korzystania z Revolut, który różni się od tego obowiązującego w Wielkiej Brytanii lokalnymi przepisami obowiązującymi na Litwie. Revolut wymienia tu trzy najbardziej istotne zmiany:

  • Od teraz będziesz mieć relację prawną z podmiotem o nazwie Revolut Payments UAB, instytucją obsługującą elektroniczne instrumenty płatnicze, działającą na mocy licencji Banku Litwy. Ten podmiot ma takie same uprawnienia, co Revolut Ltd (nasz podmiot brytyjski), i paszportuje je w całej Europie.
  • Podmiotem nadzorującym, do którego będzie można składać skargi, będzie Bank Litwy.
  • Prawem, któremu będzie podlegać nasz regulamin, będzie prawo litewskie. Wszelkie sprawy będą rozpatrywane przez sądy litewskie. W niektórych przypadkach będziesz mieć prawo do wystąpienia z roszczeniem w sądzie właściwym dla swojego kraju oraz w ramach obowiązujących w Twoim kraju praw.

Poza tym, ze spraw, które wymagają naszej aktywności, to wspomniana zmiana numeru IBAN, o której musimy powiadomić wszystkie podmioty zagraniczne, które przelewają na nasze konto w Revolut środki pieniężne. Jeśli otrzymujemy pieniądze w krajowej walucie, żadne zmiany z naszej strony nie będą wymagane.

Źródło: Revolut.