8

Reklamowe grupy na Facebooku – to nie zadziała

Niestety jeśli Facebook nic z tym nie zrobi to nie tylko będziemy bez naszej wiedzy dołączać do grup z kompromitującymi nazwami ale też za chwilę dostaniem w ten sposób kolejne oferty reklamowe, spam itp. Wprawdzie wypisać jest się łatwo ale pytanie ilu osobom będzie się chciało, będą wiedziały jak itp. Piszę o tym dlatego, że […]

Niestety jeśli Facebook nic z tym nie zrobi to nie tylko będziemy bez naszej wiedzy dołączać do grup z kompromitującymi nazwami ale też za chwilę dostaniem w ten sposób kolejne oferty reklamowe, spam itp. Wprawdzie wypisać jest się łatwo ale pytanie ilu osobom będzie się chciało, będą wiedziały jak itp.

Piszę o tym dlatego, że ostatnio zostałem dodany do grupy Miłośnicy Książek, na początku pomyślałem iż to faktycznie miejsce gdzie ludzie będą dyskutować o tym co warto przeczytać, polecać sobie dobre tytuły itp.

Niestety po wejściu na grupę przywitał mnie opis serwisu parkliteracki.pl. Oprócz mnie tego typu „reklamę” zobaczyły również 300 innych osób, które zostały dodane do tej grupy. W całej grupie jest chyba z 5 tematów, które na przemian są opisem serwisu czy też odnośnikami do niego. Widać, że autor do tej pory nie miał zamiaru z nikim i o niczym dyskutować a jedynym celem jest reklama własnej strony www.



Oczywiście do twórcy tej grupy teoretycznie nie mogę mieć pretensji bo to w końcu ktoś z moich „znajomych” mnie do niej zaprosił (ale nie wiem dokładnie kto). Natomiast ewidentnie w tym przypadku grupa jest wykorzystywana do celów promocyjnych i pewnie takich przypadków będzie więcej. Brak potwierdzenia ze strony osoby zapraszanej do grupy jest dodatkowym ułatwieniem, nie trudno też poprosić znajomych aby dodali swoich znajomych i wszystko w ten sposób ładnie się samo kręci.

Oczywiście do czasu – wczoraj w wyżej wspomnianej grupie było ponad 300 osób teraz jest już 284 i zapewne to jeszcze nie wszyscy, którzy się wypiszą. Koniec końców portal, który się tak reklamował nie zostanie pozytywnie zapamiętany i to będzie jedyny efekt takiej akcji.