Motoryzacja

Do Polski wchodzi nowy przewoźnik autokarowy. Polski Bus i Lux Express mają się czego bać?

Jakub Szczęsny
Do Polski wchodzi nowy przewoźnik autokarowy. Polski Bus i Lux Express mają się czego bać?
7

Po tym, jak do Polski weszli nowi przewoźnicy autokarowi - przede wszystkim Polski Bus, a następnie Lux Express, na rynku transportowym dla pasażerów zaczęły się naprawdę przyjemne czasy. Po drodze bardzo poprawiła się oferta Przewozów Regionalnych, które obecnie stanowią dla mnie główny środek przemieszczania się w obrębie miejsca zamieszkania. Tymczasem kolejny gracz ostrzy sobie zęby na pieniądze polskich konsumentów oferując niskie ceny i dobre warunki realizowania przejazdów.

Jak podaje portal Fly4Free, przejazdy w Polsce będzie realizować również RegioJet, należący do czeskiej spółki Student Agency. RegioJet nie będzie realizował krajowych przejazdów, przynajmniej nic na to na razie nie wskazuje. Od lipca dostępne będą połączenia między Pragą i Warszawą. Autobus RegioJet będzie zatrzymywać się również we Wrocławiu, Łodzi oraz w Hradcu, Kralovych oraz Nachodzie. Wyjazdy z Warszawy będą odbywać się w trzy dni w tygodniu (wtorek, czwartek oraz sobotę) o 19:15 (w Pradze o 19:20). Natomiast wyjazdy z Pragi będą realizowane w środy, piątki oraz niedzielę o godzinie 10:00 (przyjazd do Warszawy o godzinie 20:20). Bilety są już dostępne na stronie przewoźnika.

Lux Express oraz Polski Bus również realizują przejazdy do stolicy Czech. Czeski RegioJet będzie chciał zawalczyć z konkurentami ceną oraz naprawdę atrakcyjnymi autokarami marki Irizar o podobnym wyposażeniu, jak w przypadku Lux Express - a zatem podstawowym cateringiem, centrum multimedialnym oraz przestronnymi miejscami do siedzenia.

Jedna korona czeska to około 16 groszy (wychodzi zatem około 55/85 złotych za przejazd

RegioJet nie będzie jedyny. Pojawią się kolejne alternatywy

Po tym, jak Polski Bus oraz Lux Express wprowadziły się do naszej kraju, sytuacja na rynku transportowym "ucywilizowała się" i Polacy mogą cieszyć się również z atrakcyjnych oferty rodzimych przewoźników. Pisaliśmy dla Was niedawno o tym, że również polskie firmy zajmujące się tego typu usługami są warte uwagi. Do tego doprowadziła bardzo ostra konkurencja - nie tylko pod względem ceny, ale również wartości dodanej do przejazdów. Możliwość wybrania sobie miejsca, podstawowy catering, kupowanie biletów on-line, czy też nowoczesna flota autokarowa są niezwykle potrzebne w Polsce. Nasz konsument staje się coraz bardziej wymagający i oczekuje od przewoźnika niskiej ceny, a także wysokiego komfortu podczas jazdy.

Sytuacja jest analogiczna do tego, co dzieje się w Polsce z taksówkami. Nie lubię generalizować, ale ludzie ogólnie skarżą się na jakość usług świadczonych przez korporacje taksówkarskie pochodzące z Polski. Uber wyznaczył nowe standardy i spotkał się z krytyką - głównie osób, które obawiają się o utratę pracy. Sytuację Ubera przypieczętował ostatnio UOKiK, który stwierdził, iż jego obecność w naszym kraju jest dobrym zjawiskiem i ja mimo wszystko również tak uważam. W przypadku agresywnego cenowo Polskiego Busa również obserwowano protesty "busiarzy", jednak gdy te nie przyniosły realizacji wszystkich postulatów właścicieli firm, rozpoczęto ofensywę w inny sposób - wszystko z korzyścią dla konsumenta. Jakość usług cały czas się poprawia.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu