9

Ranking dwudziestu najdroższych słów kluczowych w AdWords – najdroższe za 55 dolarów!

Google to gigant, który pojawia się na coraz większej liczbie rynków. Nie zasila już tylko rynku wyszukiwarek, ale także i rynek mobilnych systemów operacyjnych czy portali społecznościowych. Wciąż jednak głównym źródłem zysków tej firmy są tekstowe reklamy. Cały ekosystem dostarcza danych na temat użytkownika, które pozwalają dopasować do niego reklamę, która pojawia się następnie na […]

Google to gigant, który pojawia się na coraz większej liczbie rynków. Nie zasila już tylko rynku wyszukiwarek, ale także i rynek mobilnych systemów operacyjnych czy portali społecznościowych. Wciąż jednak głównym źródłem zysków tej firmy są tekstowe reklamy. Cały ekosystem dostarcza danych na temat użytkownika, które pozwalają dopasować do niego reklamę, która pojawia się następnie na przeróżnych stronach całego internetu. Reklama internetowa to dla Google’a aż 97% przychodu – w ciągu ostatniego roku przyniosła ona gigantowi przeszło 30 miliardów dolarów dochodu. Ciekawość wzbudza u niektórych jednak fakt, jakie słowa kluczowe w usłudze AdWords są najdroższe – WordStream zbadało ten temat i opublikowało dane w formie infografiki.

Google AdWords działa na zasadzie licytacji. Zainteresowane strony licytują dane słowa kluczowe, by uzyskać dla danego słowa najwyższą pozycję w reklamach Google’a. Pierwsza piątka najpopularniejszych słów to insurance, loans, mortgage, attorney, credit.

Widać zatem, że reklamodawcy biją się o to, na czym można zarobić – pożyczki, kredyty, ubezpieczenia, usługi prawnicze. To, co wprawia jednak w największe osłupienie, to najwyższa wartość CPC dla słowa insurance – prawie 55 dolarów. Pomyślcie przez chwilę jak dużo muszą zarabiać firmy ubezpieczycielskie, skoro opłaca im się płacić aż 55 dolarów za kliknięcie w linka do ich strony.