15

Jak zwiększyć konwersję dzięki web progressive apps? Checklista korzyści z wdrożenia PWA!

104% wzrost konwersji, 60% szybszy czas ładowania i 39% dłuższy czas spędzony na stronie - brzmi jak rezultaty niemożliwe do osiągnięcia? Nic bardziej mylnego! Takie efekty osiągnęli giganci: Uber, Aliexpress, Trivago czy OLX, dzięki wdrożeniu web progressive apps.

Korporacje masowo odchodzą od tradycyjnych stron na rzecz aplikacji progresywnych. Jak technologia PWA wpływa na zwiększenie konwersji na stronie?

1. Błyskawiczne ładowanie – nawet offline!

Wolne ładowanie to zmora wszystkich stron i prawdziwy zabójca konwersji. Wiesz, jak długo Twój klient poczeka, aż Twoja strona się załaduje? Maksymalnie 3 sekundy! Po tym czasie zamknie witrynę i poszuka innej. 53% użytkowników porzuca witrynę, jeśli jest zbyt wolna. Czy stać Cię na utratę połowy potencjalnych transakcji? Klienci konwertują dużo częściej na stronach, które ładują się szybko. Dzięki temu natychmiast znajdują szukane produkty, bez problemu kupują i płacą.

Web progressive apps sprawdzają się w tym aspekcie doskonale. Wdrożenie PWA pozwala na kilkukrotne przyspieszenie ładowania witryny. Co więcej – PWA działa offline. Progresywne aplikacje zapisują w pamięci cache zbiór danych, który pozwala użytkownikowi na korzystanie z podstawowych funkcji aplikacji do czasu ponownego połączenia z Internetem. Dzięki PWA Twoja oferta będzie zawsze dostępna dla użytkowników, niezależnie od okoliczności.

2. Pamięć na wagę złota

Spójrzmy prawdzie w oczy: klienci mają dosyć natywnych aplikacji i nie instalują nowych. Według najnowszych danych przeciętny użytkownik instaluje 0 aplikacji miesięcznie. PWA wyglądają i zachowują jak natywne aplikacje, ale nie trzeba ich pobierać. Użytkownicy mają dostęp do aplikacji progresywnych przez przeglądarkę. Z łatwością mogą dodać skrót strony progresywnej do ekranu głównego i korzystać z niej dokładnie tak, jak z aplikacji mobilnej. PWA wysyłają powiadomienia push w sposób analogiczny do tych wysyłanych przez aplikacje natywne. Doświadczenia użytkownika przyzwyczajonego do natywnych aplikacji nie są zaburzone, a łatwość korzystania z PWA i oszczędność miejsca w pamięci telefonu sprawia, że jest to z jego perspektywy idealna alternatywa dla tradycyjnych rozwiązań mobilnych.

3. Automatyczne aktualizacje

Chcesz wprowadzić w aplikacji nową funkcję, zmodyfikować sposób prezentacji oferty czy zoptymalizować formularz zakupu? Nie musisz czekać na to, aż klient pobierze aktualizację Twojej progresywnej aplikacji. PWA aktualizujesz sam – zmiany wgrywane są dokładnie tak, jak w przypadku stron internetowych. W web progressive apps możesz szybko wdrażać nowe pomysły i poprawki, które natychmiast będą widoczne dla klientów. W przeciwieństwie do aplikacji natywnych aktualizacja PWA nie wymaga wykonania akcji po stronie użytkownika. Zachowujesz pełną kontrolę, a Twoi klienci zawsze korzystają z najbardziej aktualnej wersji aplikacji.

4. Niższe koszty i globalna responsywność

Desktop, tablet czy smartfon… iOS czy android – program działa tak samo na każdym urządzeniu i na każdym systemie operacyjnym. Korzystając z web progressive apps nie musimy tworzyć osobnych aplikacji na różne systemy. Zdecydowanie skraca to czas wytworzenia aplikacji i obniża koszty nawet do 75% w porównaniu z kosztem stworzenia i utrzymywania aplikacji natywnej. Wygląd PWA jest zawsze w pełni dostosowany do urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Nie ważne, czy będzie przeglądał produkty na komputerze, czy smartfonie – PWA dostarczy mu spójnych i jednocześnie dostosowanych do specyfiki urządzenia doświadczeń. Rynek zakupów online rozwija się o 300% szybciej na urządzeniach mobilnych niż ma to miejsce w przypadku urządzeń stacjonarnych. Ten fakt sprawia, że odpowiedni wygląd i responsywność aplikacji mobilnej stają się absolutnym priorytetem. PWA zapewnia wysoką jakość w obu tych obszarach i to przy zdecydowanie niższych kosztach niż w przypadku rozwiązań natywnych.

5. Bezpieczeństwo przede wszystkim

Web progressive apps zawsze tworzone są z wykorzystaniem certyfikatu SSL. HTTPS to standard, który zapewnia bezpieczeństwo. Jest również postrzegany przez użytkowników jako gwarancja pewności, że mamy do czynienia z wiarygodnym biznesem. HTTPS to nie tylko bezpieczeństwo, lecz również…

6. Google friendly

…dodatkowe punkty w algorytmie Google. Najpopularniejsza wyszukiwarka przychylnym okiem patrzy na zaufane witryny. Co więcej, idealnie wpasowują się w trend mobile first, który jest jednym z najważniejszych z perspektywy Google. Nie jest tajemnicą, że szybkie strony mobilne są lepiej pozycjonowane przez algorytm Google niż tradycyjne witryny. Tutaj PWA zdecydowanie bryluje i pozwala osiągać ponadprzeciętne efekty.

Czas PWA nadszedł

Wyobraź sobie, że Twoja strona ładuje się błyskawicznie, klienci znajdują na niej to, czego szukają. Produkty zaprezentowane są w taki sposób, że przejście do zakupu jest intuicyjne i dzieje się niemal automatycznie. Spada współczynnik odrzuceń i rośnie konwersja. To wszystko jest możliwe dzięki PWA. Jeśli chcesz rozwijać swój biznes bez ograniczeń technologicznych, to PWA jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. PWA pozwala osiągać wyniki, które są poza zasięgiem standardowych native apps czy tradycyjnych sklepów. Dlatego stają się realnym wsparciem dużych marek takich jak Twitter, OLX, Sunno, Aliexpress, Alibaba przy rozwoju ich modelu biznesowego.
___________________________________________
Artykuł ekspercki przekazany Antyweb przez:

OX Media. Chcesz porozmawiać o możliwości wdrożenia Progressive Web Apps w Twojej firmie? Napisz do nas – brief@oxmedia.pl