0

Pr.org.pl – tematyczny agregator treści.

Pr.org.pl jest to uruchomiony ostatnimi dniami serwis agregujący treści ogólnie związane z public relation. Serwis wykorzystuje funkcjonalność ddigg-a. Czyli mamy możliwość dodawania treści, dodawania linków do ciekawy artykułów, oceniania dodanych treści oraz tworzenia „teczek”czyli gromadzenia swoich ulubionych materiałów. Autorzy piszą o swoim serwisie tak : Pr.org.pl to interaktywna platforma komunikacji między firmami a mediami internetowymi, […]

Pr.org.pl jest to uruchomiony ostatnimi dniami serwis agregujący treści ogólnie związane z public relation. Serwis wykorzystuje funkcjonalność ddigg-a.

Czyli mamy możliwość dodawania treści, dodawania linków do ciekawy artykułów, oceniania dodanych treści oraz tworzenia „teczek”czyli gromadzenia swoich ulubionych materiałów.
Autorzy piszą o swoim serwisie tak :

Pr.org.pl to interaktywna platforma komunikacji między firmami a mediami internetowymi, ułatwiająca dystrybucję wiadomości prasowych (wire serwice).

Co to jest wire service ( serwis piszę się przez „v”). Otóż jest to dostarczanie firmom zamówionych przez nich informacji z prasy na wybrany temat.

Pomysł serwisu PR.org.pl jest zbudowanie społecznościowego serwisu typu „wire”. Moim zdaniem przedsięwzięcie ciekawe z dwóch podwodów, po pierwsze dlatego iż do tej pory firmy płaciły za tego typu usługę, po drugie dlatego iż pokazuje że narzędzia typu wykop, digg i gwar mogą być wykorzystywane do bardzo ścisłej tematyki.

Oczywiście istnieją też duże zagrożenia – klient mimo iż nie będzie płacić nadal będzie miął te same potrzeby – co się stanie jeśli społecznościowe dodawania informacji nie sprawdzi się i klient nie będzie zadowolony ?. Ile czasu potrzeba żeby zbudować odpowiednią ilość materiałów i czy firmy z rzeczywistymi potrzebami będą w stanie tyle poczekać?. Na te i wiele innych pytań chętnie poznałbym odpowiedzi autorów serwisu.

Sam serwis jest zbudowany dość schludnie, nie ma rażących błędów czy też niedoróbek. Nie ma też niestety na razie za co go tak bardzo pochwalić. Ale może z biegiem czasu stanie się to popularne miejsce i funkcjonalności związanych z agregowaniem treści zacznie przybywać.

Sprawę, jaką jeszcze chciałem poruszyć to powstawania serwisów, które nazywam ‘tematycznymi diggami’. Powstało już ich kilka, chociażby ostatnio pixelgroovy.com. Rozwój tego typu serwisów tematycznych w Polsce moim zdaniem jest nieunikniony, pytanie jest tylko czy zaczną one odbierać treść i użytkowników serwisów ogólno tematycznym takim jak Gwar i Wykop ?

Tworzenie serwisów ściśle tematycznych na bazie funkcjonalności digg-a to moim zdanie doskonały pomysł, załóżmy, że np. posiadamy forum dyskusyjne na temat „rowerów” no i chcielibyśmy stworzyć bazę informacji o rowerach + nowości – bierzemy jedno z dostępnych narzędzi digg-o podobnych uruchamiamy i już użytkownicy podają linki do ciekawych informacji o rowerach. W ten sposób nie budując skomplikowanych portali mamy łatwe w obsłudze narzędzie, które staje się poczytnym miejscem przez naszych użytkowników.

Jak zachowa się Gwar i wykop w takiej sytuacji kiedy zaczną powstawać polskie odpowiedniki digga o PR, gospodarce, motoryzacji, komputerach ? Zobaczymy.