hbo go
36

Problemy z HBO Go? Podpowiadamy, jak sobie z nimi poradzić

HBO Go to serwis VOD, czyli z wideo na życzenie, należący do HBO. Znajdziemy w nim nie tylko produkcje tej stacji, ale także wiele innych filmów i seriali. Nie zawsze wszystko jednak działa jak należy - jak radzić sobie z problemami w HBO Go?

Napiszmy wprost. Nie zawsze da się coś zrobić

Prawda jest taka, że wiele sytuacji, na które się natkniemy używając tę czy inną usługę VOD, spowodowanych jest nie z naszej winy i po naszej stronie nie ma żadnych sposobów na uratowanie sytuacji. Jeśli nie możecie się zalogować na konto lub odtwarzanie filmu lub serialu nie działa, to problem może leżeć w zupełności po stronie serwerów HBO Go, a wtedy jedyne, co można zrobić, to uzbroić się cierpliwość i zgłosić problem właścicielowi usługi.

Obraz nie wypełnia całego ekranu, niska jakość obrazu

Zdarza się, że po kliknięciu odtwórz, kadr filmu czy serialu nie wypełnia całego ekranu (pomijam oczywiście kwestię letterboxa) i pozostała część wyświetlacza ma kolor czarny lub zielony. By rozwiązać ten problem możesz spróbować odtworzyć odcinek innego serialu czy inny film, by sprawdzić, czy sytuacja dotyczy także innych treści na Twoim urządzeniu, a jeśli problem nadal będzie się utrzymywać, upewnij się, że posiadasz najnowszą wersję aplikacji HBO Go. Jeśli okaże się, że masz zainstalowane najnowsze wydanie aplikacji, to usuń ją i zainstaluj ponownie – ta metoda pozwala poradzić sobie z większością problemów.

Czytaj też: Najlepsze seriale na HBO Go w 2018 roku

W przypadku niskiej jakości obrazu, co objawia się tak zwaną pikselozą, czyli wysokim stopniem kompresji materiału wideo, w pierwszej kolejności należy upewnić się, czy nie występują problemy z Twoim łączem. Dla przykładu możesz odwiedzić stronę www.fast.com i zweryfikować obecnie oferowaną prędkość połączenia, a następnie na stronie dostawcy Internetu bądź profilach w mediach społecznościowych sprawdzić, czy w Twoim regionie nie ma problemów z działaniem sieci. Jeśli będzie wyglądać na to, że wszystko jest w porządku, to wina leży po stronie serwerów HBO Go – to możesz sprawdzić na stronie downdetector.pl, gdzie widnieją informacje i zgłoszenia dotyczące statusu HBO Go.

Nie widzę opcji pobrania odcinków seriali i filmów do trybu offline

Nic dziwnego, skoro HBO Go nie oferuje jeszcze wsparcia dla odtwarzania w trybie offline na żadnym urządzeniu. W odróżnieniu od Amazon Prime Video i Netflix, HBO nie zdecydowało się jeszcze na taki krok, a mając na uwadze wcześniejsze perturbacje związane z wdrożeniem trybu offline do aplikacji Netfliksa, który musiał renegocjować umowy z dostawcami treści, HBO może wcale nie spieszyć się z dodaniem tej funkcji do swoich aplikacji.

Nie widzę sekcji „oglądaj dalej”, nie wczytują się nazwy sezonów i tytuły odcinków

Takie problemy dotknęły HBO Go w ostatnich dniach (względem publikacji) i doświadczyłem ich osobiście. Zauważyłem także, że zresetowane zostały paski postępu odtwarzania na odcinkach seriali, lecz po uruchomieniu kilku z nich nadal aktywna i w pełni działająca była funkcja „wznawiania” oglądania od ostatniego punktu, w którym przerwaliśmy. Jeśli opisane problemy dotknęły także Was, to możecie być pewni, że nie macie z tym nic wspólnego – problemy występują po stronie HBO Go, więc jedyne co można zrobić to czekać na powrót do normy.

W związku z ostatnimi problemami HBO Go, wysłaliśmy zapytanie do przedstawicieli firmy z prośbą o wyjaśnienie sytuacji i informację zwrotną, kiedy możemy spodziewać się usunięcia usterek.

Aktualizacja: na tę chwilę HBO Polska podzieliło się z nami jedynie poniższym oświadczeniem.

Dział techniczny pracuje nad jak najszybszym usunięciem występujących usterek. Przepraszamy użytkowników za tę niedogodność.