6

PracaAllegro – 1300 ogłoszeń i 1,5 miliona użytkowników.

Dzisiaj zostały podane wyniki megapanelu za miesiąc lipiec dla stron tematycznych. Jedną z ciekawostek jest stworzenie nowej kategorii dla serwisów z „mapami”. Nie wiem dlaczego akurat taki podział przypadł do gustu twórcom MP, stron w tej kategorii jest niewiele a czołówka jest tak silna, że nie przewiduję specjalnej dynamiki na pierwszych pozycjach. Z drugiej strony […]

Dzisiaj zostały podane wyniki megapanelu za miesiąc lipiec dla stron tematycznych. Jedną z ciekawostek jest stworzenie nowej kategorii dla serwisów z „mapami”. Nie wiem dlaczego akurat taki podział przypadł do gustu twórcom MP, stron w tej kategorii jest niewiele a czołówka jest tak silna, że nie przewiduję specjalnej dynamiki na pierwszych pozycjach. Z drugiej strony moim zdaniem nowa grupa tematyczna to trochę więcej informacji o poszczególnych serwisach, ciekawe czy w planach są jakieś kolejne kategorie ?(może na przykład blogi?:)).

Myślę, że warto by też popracować nad kategorią nowe technologi gdzie konkurują ze sobą serwisy informacyjne oraz spora ilość serwisów z których po prostu można ściągać pliki. Może to jednak być trudne ponieważ jeden z liderów czyli dobreprogramy.pl ma bardzo dobrą sekcję newsową ale jednocześnie spora część ruchu pochodzi o użytkowników którzy jedyne co robią to ściągają pliki.



Jedną z ciekawostek w lipcowych wynikach (oprócz kilku serwisów które zmieniają kategorię jak rękawiczki i kilku których nie znalazłem) jest dla mnie jest sytuacja w grupie tematycznej Praca. Wiadomo, że prym wiodą tutaj Gazeta i Pracuj, nagle jednak okazało się, że serwis z ogłoszeniami o prace od Allegro jest dużym sukcesem.

Szybko zajrzałem co zmieniło się od startu PracaAllegro.pl (16 czerwca) – oczywiście przyrosła liczba ogłoszeń i jest ich teraz około 1400 (pracuj to w granicach 13-14 tysięcy) i nie wszystkie z nich są „świeżutkie”.

Zastanawiam się czy wygenerowanie oglądalności na poziomie 1,5 miliona użytkowników na takiej ilości ogłoszeń nie jest jakimś fenomenem marketingowym Allegro? Nie specjalnie znam się na „przepompowywaniu” ruchu między serwisami (tutaj mogli by wypowiedzieć się ludzie z portali) ale dla przeciętnego internaty takie wyniki na pewno robią wrażenie.

Oczywiście w portalach z ogłoszeniami o pracę liczy się przede wszystkim skuteczność w dotarciu do grupy szukającej pracę, taką skutecznością na pewno może pochwalić się Gazeta i Pracuj. Zastanawiam się natomiast jak wygląda sytuacja z Allegro – czy „pompowanie” użytkowników do nowego serwisu będzie efektywne? A może te 1400 ogłoszeń to całkiem dobry wyniki?