Polska

Poważna awaria na home.pl

Grzegorz Ułan
Poważna awaria na home.pl
26

Niezbyt udany początek tygodnia dla home.pl, a przede wszystkim dla klientów, którzy korzystają z usług tego hostingu. Od wczesnych godzin porannych trwa awaria wiele usług i serwisów nie działa.

Na Facebooku Home.pl informuje o awarii i trwających pracach naprawczych:

Szanowni klienci,

od godzin porannych obserwujemy utrudnienia w dostępie do usług home.pl - stron www, domen i paneli administracyjnych. Nasi specjaliści pracują nieustannie nad ich przywróceniem. Z uwagi na charakter prac nie możemy jeszcze podać dokładnej godziny, kiedy dostęp do usług zostanie przywrócony. Dokładamy starań, aby sytuacja uległa poprawie jak najszybciej. Za zaistniałe okoliczności przepraszamy.

Pozdrawiamy, zespół home.pl

Jak pisze serwis Cashless.pl z tego powodu nie działa też aplikacja SkyCash, więc nie kupicie za jej pośrednictwem biletów komunikacji miejskiej czy na opłacenie parkingów. Awaria musi być poważna, bo nawet poczta home.pl nie działa. Wysłaliśmy zapytanie do home.pl w sprawie tej awarii z prośbą o informacje związane z przyczyną tej awarii i kiedy zostanie usunięta, ale email wrócił z odpowiedzią o błędach w DNS-ach.

Spróbujemy skontaktować się z przedstawicielami home.pl innymi kanałami, zaktualizujemy ten wpis, jeśli uzyskamy odpowiedź.

Aktualizacja

Home.pl wystosował oświadczenie w sprawie awarii, według którego przyczyną problemów był atak DDoS:

Szanowni Państwo,

Niedostępność usług home.pl w dniu 24 września 2018 roku związana była z przeprowadzonym przez nieznanych sprawców atakiem DDoS (https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/co-to-jest-atak-ddos) na naszą firmę.

Żadne dane naszych klientów nie były i nie są w jakikolwiek sposób zagrożone, a sam atak skierowany był na blokowanie infrastruktury sieciowej. W następstwie ataku serwisy utrzymywane w naszej sieci nie były widoczne w sieci Internet. Był to największy atak DDoS w ponad 20 letniej historii firmy. W wyniku prac administracyjnych o godzinie 9:45 atak został powstrzymany, a dostępność usług home.pl w pełni przywrócona.

Podkreślamy, że opisana sytuacja nie miała i nie ma wpływu na bezpieczeństwo danych umieszczonych na serwerach użytkowników korzystających z usług home.pl.

Pragniemy przeprosić wszystkich Klientów za powstałe utrudnienia. Jednocześnie będziemy współpracować z organami ścigania w celu ustalenia sprawców dzisiejszego ataku.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu