2

Będzie jeszcze tańszy Taycan, z napędem na jedną oś i mniejszą baterią

Porsche ma tej chwili w ofercie 3 modele Taycana - Turbo S, Turbo oraz 4S. Wygląda na to, że wkrótce dołączy do nich jeszcze jedna, najtańsza wersja, która będzie całkiem wyraźnie okrojona względem obecnych modeli.

Taycan z napędem na tył i jeszcze mniejszą baterią

Rozbieżność w cenach poszczególnych modeli Taycana jest całkiem spora. Najdroższy model Turbo S kosztuje w tej chwili astronomiczne 790 000 PLN, ale zapewnia też największą moc (nawet 760 KM) i pojemność baterii. Z drugiej strony mamy znacznie tańszą odmianę Taycan 4S, która kosztuje 454 000 PLN, czyli ponad 335 000 PLN mniej. W tej wersji nadal mamy napęd na wszystkie koła, ale moc silników elektrycznych została ograniczona do 435 KM w standardzie oraz 530 KM w krótkotrwałym trybie overboost. Mniejszy jest też pakiet baterii, zamiast 93,4 kWh mamy do dyspozycji 79,2 kWh.

Porsche Taycan 4S

To jednak nie koniec, bo jak wynika ze słów szefa działy badań i rozwoju w Porsche – dr. Michaela Steinera, firma szykuje jeszcze jedną wersję Taycana, która będzie mogła cenowo rywalizować z Teslą Model S. W tej chwili Taycan 4S jest o około 100 000 PLN droższy niż Model S, więc pole do obniżki jest dosyć znaczne. Niestety pod względem funkcjonalnym tańszy Taycan też całkiem mocno ucierpi i raczej rywalem dla Tesli nie będzie. Chyba, że ktoś bardzo chce mieć Porsche i nie zważa na takie detale jak specyfikacja.

Nowy model będzie posiadał tylko jeden silnik napędzający tylną oś, a co za tym idzie będzie oferował mniejszą moc. Trudno powiedzieć jaką, bo możliwości tej jednostki są całkiem spore, w modelach Turbo jest ona w stanie wykrzesać z siebie nawet 455 KM. Wiele będzie zależało od pakietu baterii, którego wielkości nie znamy, a wygląda na to, że może on być nawet mniejszy niż w modelu 4S. Porsche najtańszy wariant zamierza najpierw wprowadzić do oferty w Chinach, w Europie pojawi się prawdopodobnie dopiero w 2021 roku.

źródło: Car