0

Porsche znów przechodzi do historii! Ustanowili nowy rekord Zielonego Piekła!

Porsche ustaliło rekord Zielonego Piekła
23 lata. Tyle czasu zajęło ustanowienie nowego rekordu wszech czasów na legendarnym torze Nurburgring. Zielone Piekło zostało pokonane przez Porsche w czasie 5:19.545!

O legendarnym torze Nurburgring słyszał chyba każdy, kto miałby jakąkolwiek styczność z motoryzacją – niezależnie czy tą współczesną czy tą historyczną. Obiekt położony w zachodnich Niemczech stanowi wyzwanie praktycznie dla każdej, marki, samochodu i kierowcy. To właśnie tutaj testowane są przedprodukcyjne egzemplarze, to tutaj ustanawiane są kolejne rekordy i to tutaj jest też bardzo dużo wypadków, bowiem Zielone Piekło jest technicznie bardzo trudnym obiektem. Porsche jednak kolejny raz udowodniło, że zna tę pętlę jak mało kto.

Porsche ustaliło rekord Zielonego Piekła

23 lata temu Stefan Bellof za kierownicą Porsche 956, podczas kwalifikacji do wyścigu Nurburgring 1000 ustanowił rekord w czasie przejazdu prawie 21-kilometrowej Północnej Pętli to Nurburgring. Przejechanie 147 zakrętów Zielonego Piekła, zajęło 6:11.130, co przez ponad 35 lat pozostawało czasem nie do pobicia. Co ciekawe Porsche 956, którym ustanowiono rekordowy przejazd, napędzane było 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 2,7 l i mocy 620 KM. Teraz Porsche znów wzięło sprawy w swoje ręce. Efekt?

Nowy rekord Północnej Pętli toru Nurburgring to teraz 5:19.545, a jego autorem jest Tim Bernhard, który ustanowił go za kierownicą Porsche 919 Hybrid Evo. Rekordowy przejazd odbył się mocno zmodyfikowaną wersją bolidu LMP1 z ubiegłorocznego wyścigu długodystansowego 24 Le Mans. Przez ostatnie miesiące auto poddano modyfikacjom, by można była ustanowić kolejny rekord wszech czasów na Zielonym Piekle.

Porsche ustaliło rekord Zielonego Piekła

Auto waży zaledwie 849 kg (w porównaniu do wersji startującej w wyścigu Le Mans z masy ubyło 32 kg) i w porównaniu do zeszłorocznej konfiguracji, generuje o 53% więcej siły docisku. Do napędu tego pocisku służy 2-litrowy silnik V4, który generuje 710 KM! Spalinowa jednostka współpracuje z silnikami elektrycznymi dostarczającymi kolejnych 433 KM! I w ten sposób został ustanowiony nowy rekord wszech czasów na Północnej Pętli. Co ciekawe nie jest to pierwszy rekordowy przejazd, bowiem Porsche 919 Hybrid Evo ma na swoim koncie też najlepszy czas przejazdu na belgijskim obiekcie SPA-Francorschamps.

Poniżej możecie zobaczyć rekordowy przejazd Porsche 919 Hybrid Evo na Północnej Pętli toru Nurburgring.