14

Co czwarty użytkownik bankowości mobilnej jest klientem PKO BP. Kto na dalszych miejscach?

IKO święci triumfy wśród klientów PKO BP od kilku lat, co roku informujemy Was o kolejnym milionie użytkowników tej aplikacji bankowej. Nie mogło to pozostać bez wpływu na pozycje bankowości mobilnej PKO BP wśród innych banków w Polsce.

To, że to największy bank w Polsce niekoniecznie musi wpływać na ten wynik z tytułu wpisu. mBank, który w zestawieniu PRNews zajął drugie miejsce, tylko nieznacznie ustępuje PKO BP, a ma dwa razy mniej klientów.

Bankowość mobilną wybiera specyficzna grupa klientów, wymagająca, lubiąca nowe technologie i znająca się na nich, po części też zarażająca tym swoich bliskich i znajomych, stąd ciągłe wzrosty w tym kanale we wszystkich bankach w Polsce. Zresztą zobaczcie na poniższym zestawieniu, kolejność popularności aplikacji mobilnych nijak ma się do kolejności pod względem liczby klientów. Drugi bank w Polsce na przykład, czyli Bank Pekao jest dopiero na piątym miejscu (zestawienie liczby klientów banków w Polsce).

Liczba użytkowników bankowości mobilnej, którzy minimum raz w miesiącu logują się do banku z poziomu urządzenia mobilnego
Bank IV kw. 2018 III kw. 2018 IV kw. 2017 Zmiana k/k Zmiana r/r
PKO BP 2 785 645 2 612 983 2 258 095 172 662 527 550
mBank 1 919 907 1 840 290 1 607 904 79 617 312 003
ING Bank Śląski 1 754 068 1 671 956 1 461 624 82 112 292 444
Santander BP 1 457 530 1 350 024 1 193 282 107 506 264 248
Bank Pekao 1 263 000 1 179 000 938 000 84 000 325 000
Bank Millennium 963 000 888 000 711 000 75 000 252 000
Alior Bank 260 154 219 705 168 984 40 449 91 170
BGŻ BNP Paribas 181 600 157 000 82 000 24 600 99 600
Citi Handlowy 148 756 149 402 125 694 -646 23 062
eurobank 134 195 141 767 140 883 -7 572 -6 688
Credit Agricole 120 562 106 773 74 165 13 789 46 397
Raiffeisen Polbank 94 800 76 115 72 424 18 685 22 376
TMUB 75 323 72 686 61 517 2 637 13 806
Plus Bank 47 137 43 431 48 829 3 706 -1 692
Razem: 11 205 677 10 509 132 8 944 401 696 545 2 261 276
Źródło: PRNews.pl

 

Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim:

Aplikacja IKO jest liderem na rynku nie tylko pod względem skali, ale przede wszystkim jakości – i to właśnie jakość jest dla nas priorytetem. Lawinowy wzrost intensywności korzystania z bankowości mobilnej pokazuje natomiast, że nie jest to już tylko trend czy moda, ale codzienne, standardowe zachowanie klientów banków.

Trudno się dziwić takiej popularności i ocen aplikacji mobilnej IKO, dzięki której to dzisiaj klienci innych banków mogą korzystać ze świetnego rozwiązania do płatności mobilnych BLIK, a więc była niejako wzorem dla innych rozwiązań wdrażanych później w innych bankach.

Źródło: PRNews/PKO BP.