8

Polskie zapakuj.to (Packhelp) pozyskał prawie 40 mln zł na dalszy rozwój w całej Europie!

Ogromny sukces tego polskiego startupu Packhelp, który założony został w 2015 roku, a na swoim koncie ma już trzy rundy inwestycyjne.

Pierwsza, w 2017 roku prowadzona przez Kogito Ventures opiewała na kwotę 1,5 mln zł, następna rok później prowadzona była już przez trzy europejskie fundusze Venture Capital – wiedeńsko – niemieckiego Speedinvest x, londyńskiego PROFounders, polskiego Market One Capital oraz Apostolosa Apostolakisa z ateńskiego funduszu VentureFriendas i zakończyła się kwotą 9 mln zł.

Z kolei obecną rundę finansowania (Serię A) prowadził fundusz White Star Capital (Dollar Shave Club czy Digg), który wsparł Packhelp kwotą aż 10 mln dolarów (37,9 mln zł). To pokazuje, że twórcy zapakuj.to mieli świetny pomysł na biznes, który docenili nie tylko klienci w Polsce i za granicą, ale i inwestorzy.

Nicholas Stocks, White Star Capital:

Twórcy Packhelp znaleźli unikalny model biznesowy. Wykorzystali nowoczesne technologie, by umożliwić każdemu zamawianie spersonalizowanych opakowań, które wcześniej zarezerwowane były tylko dla dużych firm. Dzięki technologii, wyjątkowemu procesowi sprzedaży, doskonałej obsłudze klienta i ciągłemu poszerzaniu oferty, Packhelp szturmem podbija kolejne rynki i wkrótce ma szansę stać się jednym z najważniejszych graczy na globalnym rynku opakowań.

Packhelp, to nic innego jak aplikacja webowa, która umożliwia samodzielne projektowanie i zamawianie spersonalizowanych opakowań w dowolnym kształcie, z własną grafiką czy nadrukiem. Aktualnie firma zatrudnia 60 osób, a z ich usług korzystają klienci już z 30 krajów. Są to zarówno klienci indywidualni, jak i duże marki, takie jak H&M, Uber, Google, BMW, Wrangler, EA i L’Oreal.

Wojtek Sadowski, CEO i współzałożyciel Packhelp:

Udowadniamy, jak ważny jest unboxing experience. Nie tylko w e-commerce, ale w każdej branży, w której mamy do czynienia z opakowaniami. Pracujemy z tysiącami marek z całej Europy. Jesteśmy dla nich nie tylko dostawcą pudełek, ale partnerem, który ponosi częściową odpowiedzialność za prezentację ich produktów przed klientem. Niezmiernie cieszymy się z zaufania naszych dotychczasowych inwestorów i z rozpoczęcia współpracy z White Star Capital. Ich wsparcie pomoże nam umocnić pozycję na europejskich rynkach i poszerzyć ofertę o nowe, w pełni biodegradowalne produkty. Traktujemy zobowiązanie do ochrony środowiska bardzo poważnie. Chcemy wspierać klientów w dążeniu do zmniejszenia wpływu ich działalności na środowisko.

Serce rośnie, jak się czyta takie wiadomości, nam nie pozostaje już nic innego jak pogratulować, zarówno pomysłu na biznes, jak i dotychczasowych sukcesów. Brawo!

Źródło: Packhelp.