Limdesk został uruchomiony 1 września 2014 roku. Firma wsparta 2 milionami złotych przez Giza Polish Ventures może pochwalić się naprawdę obiecującymi wynikami. W tej chwili mają 26 tysięcy użytkowników biznesowych freemium, w bazie danych mają 48 tysięcy kont email, 110 tysięcy wiadomości email. Do dziś rozwiązali 22 tysiące problemów. Czym jest Limdesk? To oprogramowanie pozwalające […]

Limdesk został uruchomiony 1 września 2014 roku. Firma wsparta 2 milionami złotych przez Giza Polish Ventures może pochwalić się naprawdę obiecującymi wynikami.

W tej chwili mają 26 tysięcy użytkowników biznesowych freemium, w bazie danych mają 48 tysięcy kont email, 110 tysięcy wiadomości email. Do dziś rozwiązali 22 tysiące problemów.

Czym jest Limdesk? To oprogramowanie pozwalające zbudować proste centrum obsługi klienta ze wszystkimi możliwymi formami komunikacji. Jego grupą docelową są małe i średnie firmy a także biznesowo aktywni ludzie. Co ważne usługa jest darmowa do 2 użytkowników. Wersja premium kosztuje 5 USD miesięcznie za użytkownika (3 dolary kiedy płacimy za rok z góry).

Wyniki Limdesk były na tyle interesujące, że postanowiłem zadać Szymonowi Piekarzowi kilka pytań na temat jego biznesu. Zapraszam do czytania:

Jak zaczynaliście?

Firma powstała w 2010 roku. Kiedy ją zakładałem z moim wspólnikiem Grzegorzem Siehień chcieliśmy stworzyć projekt, który umożliwiałby dodanie telefonu do dowolnej aplikacji internetowej. Tą platformę opisywaliście nawet na łamach Antyweb. W skrócie pozwalała ona na zbudowanie wirtualnej centralki telefonicznej w sposób trochę podobny do Twilio. Niestety ten pomysł okazał się zbyt dużym wyzwaniem na rynek Polski, rynek nawet w tej chwili dopiero zaczyna dostrzegać możliwości drzemiące w telefonie dołączonym do aplikacji. Wyciągając z tego wnioski poszliśmy w stronę produkcji oprogramowania biznesowego, które pozwalałoby wykorzystywać telefon w sposób troszeczkę bardziej praktyczny. Tak powstały nasze pierwsze systemy skierowane dla przedsiębiorców. Jednym z tych systemów był bok365.pl ( obecnie pl.prolimdesk.com ) system do zarządzania obsługą klienta w firmie. Kiedy go projektowaliśmy chcieliśmy stworzyć narzędzie kompletne, skierowaliśmy je do małych i średnich przedsiębiorców ale paradoksalnie zaczęły z nas korzystać korporacje posiadające minimum kilkunastu pracowników. My jednak chcieliśmy stworzyć narzędzie, które pomagałoby małym firmom.

Wyciągając wnioski dowiedzieliśmy się dlaczego część z naszych użytkowników ( a było ich kilka tysięcy ) nie chce korzystać z oprogramowania. Wynikiem tej analizy i potrzeb klientów była platforma limdesk.com a jej podstawowe zasady działania można by opisać w trzech punktach:

Dashboard

a) Prosty design i prosta funkcjonalność
b) Wszystkie kanały komunikacji w jednym miejscu (chat, telefon, email, social media)
c) System, który może być używany za darmo jeżeli jesteś naprawdę mały

Limdesk.com został zbudowany w oparciu o konkretne potrzeby małych firm i dlatego odnosi sukcesy w tak krótkim czasie, nie jest obrazem narzuconej przez nas ideologii a tego czego potrzebuje mały przedsiębiorca.

Skąd takie wyniki w tak krótkim okresie czasu?

Limdesk został zbudowany tak aby nie zmieniał naturalnego zachowania przedsiębiorców, nie narzuca im zmiany sposobu w jakim komunikują się z klientami, komunikacja pozostaje taka jaka była. Limdesk natomiast doskonale uzupełnia te elementy, pozwala wyłapywać ważne elementy, pozwala wprowadzić do życia firmy dodatkowe osoby bez konieczności ich edukowania.

Dzięki temu użytkownicy doceniają naszą platformę. Jest to oczywiście jeden z powodów dzięki którym mamy takie wyniki w tak krótkim czasie ( informację wysłałem do Ciebie 3 dni temu podając liczbę użytkowników na poziomie 22 tyś, teraz mamy już 26 tyś ludzi ).

Na taki wzrost przekłada się oczywiście dużo więcej czynników, doskonały produkt, który kochają użytkownicy to oczywiście podstawa ale nie można zapominać o tym, że od samego początku myślimy globalnie. Limdesk od pierwszego dnia jest oferowany w kilku językach ( teraz jest ich dziewięć ). Od Polskiego, angielskiego, kończąc na chińskim, który jest dla mnie osobiście nowym wyzwaniem (z ciekawostek 5% naszych użytkowników pochodzi z Chin, pomimo tego, że ta wersja językowa działa od niedawna).

Ponieważ limdesk rozwiązuje uniwersalne potrzeby, nie wymaga radykalnego dostosowywania go do potrzeb rynków lokalnych, stąd taka dobra przyswajalność naszej platformy na wielu rynkach.

Należy jednak podkreślić to, że pomimo tego, że tworzymy projekt globalny na każdym rynku staramy się wyglądać lokalnie. Na przykład nasza wersja Hiszpańsko języczna posiada tutoriale video, bazy wiedzy, poradniki przetłumaczone natywnie i posiadamy Hiszpańsko-języczny support, który prowadzi użytkownika jeżeli potrzebuje on pomocy.

Jak wygląda ekspansja na rynki zagraniczne?

Nasz projekt z natury miał być międzynarodowy, więc nie jest to taka tradycyjna ekspansja z rynku Polskiego na rynki zagraniczne. Udział klientów Polskich na tle osób z innych krajów stanowi 10% całego naszego user base.
Limdesk jest uniwersalny dlatego nie potrzebujemy otwierać biur za granicą, budować sieci sprzedażowych. Podstawowym dla nas działaniem związanym z ekspansją międzynarodową jest stworzenie całego contentu wokół ekosystemu limdeska w języku w którym oferujemy naszą usługę, stworzenie odpowiednich narzędzi komunikacji z klientem jak np support na określony rynek. To wpływa na to czy ktoś przychodząc do naszej strony zostaje naszym użytkownikiem czy nie. Od strony zewnętrznej dbamy o to aby nasza sfera marketingowa była również dopieszczona, działamy bardzo szeroko na polu content marketingu ale także viral marketingu wykorzystując nasz program referencyjny, podobny do tych, które można spotkać w dropboxie czy digitalocean.

Czy biznes jest dochodowy a jeśli nie to jakie są plany?

Biznes nie może być dochodowy na tym etapie, model który stosujemy wymaga odpowiedniej ilości czasu, co pokazują przykłady z za granicy. Odpowiedni user base i procesy aktywacyjne użytkownika zajmują trochę czasu i wpływają na liczbę użytkowników premium. Należy podkreślić, że jesteśmy uczciwi wobec naszych użytkowników. Nasz pricing jest jednym z najprostszych na rynku.

Co do planów w pierwszej kolejności planujemy powiększyć nasz user base do 100 000 użytkowników co pewnie osiągniemy w dość krótkim czasie. Naszym ogólnym celem jest 1 000 000 użytkowników Freemium.

Skąd się wziął pomysł aby na takim rynku robić kolejne narzędzie tego typu (jest ich kilka:) )?

Limdesk jest konsekwencją naszych doświadczeń z klientami. Na rynku jest mnóstwo rozwiązań związanych z obsługa klienta ale nie ma żadnego które jest dostosowane do małych firm i aktywnych biznesowo ludzi. Zendesk, Freshdesk czy Zoho sa projektami dość rozbudowanymi i drogimi w ujęciu takiego użytkownika. Dodatkowo żadne z tych rozwiązań nie oferuje tak prostych a jednocześnie bardzo użytecznych rzeczy jak w pełni zintegrowany telefon na stronie internetowej, co jest ważnym elementem naszej platformy.

Słowo komentarza na koniec ode mnie:

Biznes zapowiada się naprawdę dobrze, szczególnie kiedy w tak krótkim okresie czasu udaje się pozyskać potencjalnych klientów. Oczywiście całą sztuką jest tutaj konwersja z użytkowników darmowych na płacących. Jest jednak duża szansa na to, że się uda ponieważ przyzwyczajenie do narzędzia wspierającego codzienną prace z użytkownikami może zrobić swoje a tego typu usług nie zmienia się za często (buduje się w nich pokaźne bazy danych).

Trzymam kciuki za Limdesk, mam nadzieję że będzie to nasz kolejny świetny produkt globalny.

Disclaimer : O Limdesk pisaliśmy już raz na Antyweb, był to artykuł sponsorowany. Ten artykuł nie jest sponsorowany, powstał ponieważ zainteresowała mnie szybkość pozyskiwania użytkowników przez ten polski startup.