Startups

Polski Facebook dla firm

Grzegorz Marczak
Polski Facebook dla firm
45

Tak jak obiecałem zaczynam opisywać co ciekawsze projekty z publikowanej ostatnio na Antyweb listy startupów. Jako pierwszy pod młotek idzie Erudion. Projekt ten powstał początkowo dla potrzeby grupy ANG (a dokładnie dla ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych) po to aby później przekształcić się w ba...

Tak jak obiecałem zaczynam opisywać co ciekawsze projekty z publikowanej ostatnio na Antyweb listy startupów. Jako pierwszy pod młotek idzie Erudion. Projekt ten powstał początkowo dla potrzeby grupy ANG (a dokładnie dla ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych) po to aby później przekształcić się w bardziej niezależny produkt dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Erudion ma też już pierwszego referencyjnego klienta jakim jest FM Bank.

Czym jest Erudion? Ja nazwałem ten produkt Facebookiem dla firm. Chodzi więc o komunikację, a tak naprawdę o jej usprawnienie. Mimo iż dziś Erudion występuje w darmowej formie to jednak celem jest przygotowanie produktu dla firm i korporacji (z tego co rozumiem).

Co oferuje Erudion? W serwisie mamy oczywiście klasyczny steam z wiadomościami i możliwością komunikacji z innymi użytkownikami. Informacje w streamie możemy podobnie jak na Facebooku komentować lub przy użyciu "sentymentu" wyrażać nasz stosunek do nich. Stream to jednak początek i podstawa serwisu - ważniejsze czy dłuższe informacje możemy przetrzymywać w formie kartek tworząc bazy wiedzy. Mamy też oczywiście grupy, które mogą być zarówno prywatne jak i publiczne. mamy kategorie, tagi, tematy, informacje kto jest online, profile i wszystko inne co jest potrzebne do usprawniania komunikacji.

Erudion chce więc pełnić w firmach rolę komunikatora z bazą wiedzy bardziej niż funkcję CRM-a czy narzędzia do monitorowania zadań. To moim zdaniem słusznie wybrana droga rozwoju ponieważ w kategorii CRM–ów konkurencja jest zabójcza.

Niezależnie jednak od tego co jest w środku w tego typu projektach kluczem do sukcesu będzie sprzedaż. Uświadomienie firmom, że potrzebują tego typu rozwiązań, przekonanie ich do tego że można poprawić komunikację, że te narzędzia nie są trudne i każdy kto korzysta z Facebooka z łatwością będzie się nimi posługiwał. Jeśli uda się przekonać do tej koncepcji duże firmy to pieniądze popłyną same.

Gdzie widziałbym szanse? Jest jeden problem który w każdej firmie z czasem staje się krytyczny a narzędzi do jego rozwiązania jest niewiele, lub po prostu nie spełniają oczekiwań. Mówię tutaj o zarządzaniu wiedza. Widzą która dziś katalogowana i przechowywana jest na różne sposoby, a to poprzez bogate zestawy katalogów na dyskach sieciowych, a to w firmowym intranecie a to w systemach typu CRM. Reorganizacja tak katalogowanych i przechowywanych informacji może być dla wielu firm bardzo pożyteczna - jest to jednak zadanie bardzo trudne bo każdy ma na ten temat inne wyobrażenie. To co nam wydawać się będzie rozwiązaniem niem idealnym, klient może z miejsca odrzucić. Do tego zawsze też będzie dochodziła obawa o bezpieczeństwo danych (jeśli mówimy o usłudze SaaS) oraz niepewność przed młodym projektem.

Erudion jest darmowy więc każdy może się nim pobawić i go przetestować. Nie jest to narzędzie rewolucyjne (ale też nie o rewolucje tutaj chodzi), ma sporą konkurencję ale tak jak wspomniałem, kluczem do sukcesu jest moim zdaniem dobra i kompetentna sprzedaż.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Startup