27

Polska aplikacja do zarządzania pracą grupową z elementami grywalizacji – zapowiada się świetnie

Narzędzi do zarządzania zadaniami oraz do pracy grupowej jest w tej chwili multum. Jedne lepsze, drugie gorsze ale generalnie jest tego wszędzie pełno. Tymczasem polski zespół stwierdził, że spróbuje swoich sił w tym segmencie tworząc Itemz czyli naprawdę apetycznie wyglądające narzędzie do zarządzania pracą w grupie połączone z elementami grywalizacji. Dodatkowo nie jest to serwis […]

Narzędzi do zarządzania zadaniami oraz do pracy grupowej jest w tej chwili multum. Jedne lepsze, drugie gorsze ale generalnie jest tego wszędzie pełno. Tymczasem polski zespół stwierdził, że spróbuje swoich sił w tym segmencie tworząc Itemz czyli naprawdę apetycznie wyglądające narzędzie do zarządzania pracą w grupie połączone z elementami grywalizacji. Dodatkowo nie jest to serwis www lecz klasyczna aplikacja desktopowa z serwisem www.

Itemz jest na etapie zamkniętych testów beta, czekam w kolejce na możliwość przetestowania. Natomiast w między czasie zadałem kilka pytań Katarzynie Mrozek, której to zespół tworzy Itemz.

Skąd pomysł – jak to działa i czym różni się od dostępnych narzędzi?

my – muffi.pl jako zespół wykonujący design i zlecenia programistyczne potrzebujemy narzędzia do zarządzania projektami wraz z taskami. Takich narzędzi jest tysiące i codziennie powstają kolejne, jednak zdecydowana większość charakteryzuje się dwoma odstraszaczami:
1 – dostęp do wszystkich funkcji tylko przez web (np basecamp – potężna maszyna, ale za dużo klikania w te i z powrotem, ponadto strona nie połączy się z growlem i nie poinformuje nas, że właśnie został przydzielony nam task. Wysyła za to maila, których jak każda firma dostajemy 100 dziennie i to ginie)

2 – maksymalne uproszczenie (np wunderlist – świetne narzędzie do zarządzania własnym czasem i odhaczania prostych tasków, ale gdy w grę wchodzą pliki, praca zespołowa, podział nie tylko na projekty ale i na tagi – te najprostsze narzędzia w takich firmach jak nasza się nie sprawdzają)

Te, które nie wpadają w powyższe kategorie z kolei są brzydkie (choć to zawsze subiektywne odczucie) lub niewygodne (konieczność kilkukrotnego kliknięcia zanim stworzy się zadanie może zniechęcić nawet do najpiękniejszej aplikacji).

Z drugiej strony oprócz poszukiwania wygodnego narzędzia wszyscy staramy się być zmotywowani i terminowi, jednak jednocześnie jesteśmy zespołem, który dużo sobie wybacza i nie mamy nad sobą szefa z bacikiem. W sytuacji ogólnego luzu odpowiedzialność motywowania najprościej przerzucić na narzędzie do zarządzania. Dzięki temu wypełniając zadania o czasie możemy przechodzić na kolejne poziomy i zbierać punkty oraz trofea, ale przesuwając je na dalsze terminy lub spóźniając się – tracić to co zdobyliśmy.

Wszyscy w większym lub mniejszym stopniu jesteśmy graczami i przy okazji wierzymy w to, że takich zespołów jak my jest mnóstwo – dlatego nie robimy narzędzia tylko dla siebie, choć odpowiada właśnie naszym potrzebom. Przykładowo jedną z opcji może być uaktywnienie się zadania „przygotowanie szablonów xhtml na podstawie grafiki” dopiero po zakończeniu „wykonanie grafiki” przez designera. Takich ułatwień pracy zespołowej przy taskach na rynku nie ma i zdajemy sobie sprawę z tego, że popularnością nie przebijemy najprostszych narzędzi (choćby do robienia listy zakupów czy przypominania o płatnościach) ale nie jest to naszym celem, bo produkt kierujemy przede wszystkim do zespołów pracujących nad konkretnymi projektami, jak my, a nie freelancerów i ludzi, którzy muszą mieć apkę przypominającą o pozmywaniu naczyń.

Jaki będzie model biznesowy – freemiium? płatne ? Z reklamami?

żadnych reklam :)
Aplikacja będzie darmową dla ludzi w dwuosobowych zespołach – z ograniczeniami dot. ilości projektów czy miejsca na pliki. Większe potrzeby będą związane z opłatami miesięcznymi. Tu płatności można porównać do dropboxa – nie płaci się za projekt ale za własne konto i jeśli mam już 10 projektów, a ktoś mnie zaprosi do 11 to muszę swoje konto zasilić (lub zrezygnować z jakiegoś projektu). Jeśli jednak dopiero zaczęłam i nie mam żadnego projektu – mogę brać udział w czyimś za darmo.
Dodatkowo wysokie miejsce w rankingach użytkowników wiąże się z bonusami, czyli lepszym, ale darmowym kontem (oraz innymi niespodziankami :))

Ponieważ itemz jest rozbudowaną aplikacją – małe są szanse, aby ludzie zakładali konta tylko dla siebie i własnych tasków – od tego są prostsze narzędzia. Jednak gdy ktoś się uprze – nie ma przeciwskazań :)

Kto stoi za projektem?
Tomasz Mrozek – programowanie na start wersji web i mac. Później będziemy decydować o rozwoju, a użytkownicy o kolejnych platformach (przez głosowanie)
Karol Polus – zrobił ładną ikonkę i czuwa :)
Kasia Mrozek – grafika, ogarnianie całości

Wizualnie i z opisu bardzo podoba mi się ten projekt. Robią go ludzie, którzy wiedzą czego potrzebują (bo wynika to z ich własnych doświadczeń) i czego brakuje obecnym narzędziom. Czekam na dostęp do testów bo dopiero wtedy będzie można stwierdzić czy wszystko co zostało powiedziane powyżej zostało zrealizowane i czy dało się z tego zrobić spójne narzędzie wspomagające pracę.