29

Polacy coraz częściej interesują się tabletami. Które wybierają?

Tabletowy „boom” trwa w najlepsze. Kolejni producenci prezentują swoje nowe produkty, a konsumenci tylko zacierają ręce w oczekiwaniu na swój wymarzony tablet. Polacy coraz śmielej decydują się na zakup tabletu – jacy producenci są najczęściej wybierani? Który z systemów jest najpopularniejszy? Na te pytania pomaga nam odpowiedzieć serwis Ceneo, który przygotował ciekawe zestawienie statystyk dotyczących […]

Tabletowy „boom” trwa w najlepsze. Kolejni producenci prezentują swoje nowe produkty, a konsumenci tylko zacierają ręce w oczekiwaniu na swój wymarzony tablet. Polacy coraz śmielej decydują się na zakup tabletu – jacy producenci są najczęściej wybierani? Który z systemów jest najpopularniejszy? Na te pytania pomaga nam odpowiedzieć serwis Ceneo, który przygotował ciekawe zestawienie statystyk dotyczących również tego, czym Polacy kierują się przy wyborze takich urządzeń.

Dobrze wiemy, że prym w liczbie sprzedanych sztuk tebletów wiedzie firma Apple. Inne firmy, takie jak Samsung czy Asus od dłuższego czasu próbują przekonać użytkowników o braku wyższości iPada nad innymi tabletami, niestety są one nadal niedoceniane. Czy aby na pewno?

W przesłanym nam raporcie czytamy, że aż 84% użytkowników Ceneo.pl wybierało tablety z systemem Android na początku 2012 roku, a tylko 9% z nich zdecydowało się na tablet od firmy Apple. Co ciekawe, w porównaniu do pierwszego kwartału roku 2011 nastąpił istny przewrót – w pierwszych trzech miesiącach tego roku na fotelu lidera, Apple zostało zastąpione przez Asusa i spadło na 4 miejsce. Dla mnie sporym zaskoczeniem jest druga pozycja – objęła ją firma Goclever.

Jednak na przestrzeni od czerwca do sierpnia sytuacja nieco “unormowała się” – liderem pozostał Asus, który cieszy się takim samym zainteresowaniem co produkty Apple – na poziomie 15%. Zaraz za pierwszą dwójką jest Samsung, a Goclever nie odpuszcza i czai się tuż za podium.

Zaskoczeniem nie jest fakt, że jednym z decydujących czynników o zakupie tabletu jest naturalnie jego cena – dwa najpopularniejsze tablety kupowane przez Polaków nie kosztowały więcej niż 800 złotych. Wyraźnie widać więc, że Polacy nie są jeszcze gotowi na “większą inwestycję” w urządzenie typowo rozrywkowe, ponieważ tablety najczęściej używane są do przeglądania Sieci, oglądania filmów, grania czy czytania książek.

Okazuje się także, że w pierwszym kwartale 2012 roku rozmiary 10,1 cala i 7 cali nie miały sobie równych – najzwyczajniej w świecie pragniemy dysponować tabletem z naprawdę sporym ekranem, niemal dorównującym temu w laptopie lub urządzeniem mobilnym, które będziemy mogli zabrać zawsze ze sobą.

W pierwszej szóstce zabrakło iPada od Apple. Zaskoczeni?

Jak więc widać Polacy sięgają głównie po tańsze tablety. Pojawiają się one najczęściej w promocyjnych ofertach sklepów z elektroniką, ale także hipermarketów i sieci sklepów dyskontowych i dzięki temu mogą dotrzeć do większej ilości klientów.

Jak pisałem, “boom” na tablety trwa już od jakiegoś czasu i trwać będzie – przed nami wejście na rynek tabletu Surface od Microsoftu i większego Kindle Fire HD 8,9”. Interesujące są także hybrydy laptopów i tabletów z Windows 8, które rzeczywiście mogą sporo namieszać, jeżeli chodzi o ten segment – w końcu możliwy będzie zakup jednego urządzenia zamiast dwóch. Z niecierpliwością oczekuję chwili, gdy będę mógł sam przekonać się czy takie rozwiązanie mnie w pełni usatysfakcjonuje i tablet z laptopem okażą się zwykłym nadbagażem.

Źródło danych i grafiki: Ceneo.pl, fotki: 1,2.