2

App Store i Google Play biją kolejne rekordy. W tym roku liczby robią wrażenie

Rok 2018 prawie dobiega końca. To świetny czas na podsumowania. App Annie, które przygląda się rynkowi mobilnemu od wielu lat przygotowuje raport poświęcony grom i aplikacjom w App Store i Google Play. Firma uchyliła rąbka tajemnicy i zaprezentowała pierwsze liczby.

Mijający rok znów będzie rekordowy. Przynajmniej jeśli chodzi o gry i aplikacje dostępne w App Store i Google Play. App Annie szacuje, że do 15 grudnia, na całym świecie pobrano 113 miliardów tytułów. To wzrost o 10% w porównaniu z rokiem poprzednim. Pierwszą trójką najczęściej pobieranych gier były Helix Jump, Subway Surfers i PUBG Mobile. W pierwszej dziesiątce zabrakło Fortnite Battle Royale — gra cieszy się ogromną popularnością, jednak nie jest dostępna w Google Play. Z aplikacji, najbardziej popularnymi były Facebook Messenger, Facebook oraz WhatsApp. Mark Zuckerberg może mieć powody do radości. Całe podium należy do jego produktów.App Store i Google PlayZobacz też: Apple poleca najlepsze aplikacje, seriale, gry i nie tylko. Obok tych produkcji nie da się przejść obojętnie

Na mikropłatności przeznaczyliśmy w tym roku 76 miliardów dolarów (ok. 286 mld zł). Pierwsza trójka gier, w których użytkownicy wydali najwięcej pieniędzy przedstawia się następująco. Fate/Grand Order. Gra dostępna wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii, Korei Południowej i Chinach. Nie przeszkodziło to jednak pozycji w wygenerowaniu największych zysków z mikropłatności. Drugie miejsce zajęło Honour of Kings, znane w Polsce jako Arena of Valor. Na trzecim miejscu kolejna produkcja, w którą nie dane nam zagrać — Monster Strike. Na liście znalazły się także między innymi Candy Crush Saga, Pokemon GO, czy Clash of Clans.App Store i Google PlayW kwestii najbardziej dochodowych aplikacji sprawa wygląda nieco lepiej. Na pierwszym miejscu Netflix — tu chyba nie ma zbyt dużego zaskoczenia. Na drugiej pozycji Tinder, a tuż za nim chińska platforma VOD Tencent Video. W zestawieniu pojawiły się także Pandora Music, komunikator Line z naklejkami premium, YouTube, czy HBO NOW.

Zobacz też: W jakie gry na androida graliśmy w 2018 roku? Ranking Antywebu

Podane wyżej dane pochodzą z raportu App Annie, którego pełna wersja pojawi się w styczniu przyszłego roku. Firma przygląda się rynkowi mobilnemu od 2010 roku i dostarcza nam ciekawych informacji o App Store i Google Play, których nie publikują Apple i Google.

Źródło: App Annie