0

Sony samo zdradziło ilu graczy gra w poszczególne tytuły na konsoli PlayStation 4

W miniony weekend Sony udostępniło ciekawe narzędzie dla graczy. „My PS4 Life” pozwala na wygenerowanie krótkiego filmiku podsumowującego dotychczasowe poczynania na konsoli PlayStation 4. Internauci wykorzystali te dane w dość zaskakujący sposób.

Przez ponad pięć lat istnienia PS4 pokonaliśmy wspólnie potężnych przeciwników, ścigaliśmy się przez miliardy kilometrów i walczyliśmy o zdobycie platynowych trofeów. Obejrzyj tę niesamowitą podróż z PS4 podczas tworzenia Twojego filmu.

Tymi słowami Sony zachęca do wzięcia udziału w akcji „My PS4 Life” pozwalającej na stworzenie specjalnego filmiku podsumowującego nasze osiągnięcia w trakcie zabawy na konsoli PlayStation 4. W animacji poznajemy najdłużej ogrywane gry, zdobyte najrzadsze trofea, czy pierwszy uruchomiony tytuł. W kwestii trofeów dowiemy się też ilu gracz je zdobyło. Te dane do tej pory nie były publicznie znane. Sony udostępnia jedynie ich procentowy udział. To wystarczyło internautom, którzy w sprytny sposób sprawdzili jak wyglądają rzeczywiste liczby.Zobacz też: PlayStation 3 wiecznie żywe. Oto nasze zestawienie najlepszych gier na konsolę Sony

A wszystko miało swój początek na Reddicie, a konkretniej od użytkownika gamstat, który założył witrynę gamstat.com. Znajdziemy na niej informacje o liczbie graczy, którzy zagrali w konkretny tytuł na konsoli PlayStation 4. Dane pochodzą z udostępnianych w mediach społecznościowych filmików „My PS4 Life”, informacji o najrzadszym trofeum i liczbie osób, które je zdobyły. Porównanie tej informacji z procentami udostępnianymi na oficjalnych stronach Sony pozwoliło oszacować ilu graczy w rzeczywistości zagrało w dany tytuł.Zobacz też: Rok 2018 obfitował w świetne gry na PlayStation 4. Oto nasze zestawienie najlepszych z nich

Przykładowo, w zeszłym tygodniu Quantic Dream pochwaliło się, że ich najnowsza produkcja Detroit: Become Human rozeszła się w nakładzie dwóch milionów egzemplarzy. Według gamstat w grę zagrało prawie 2,4 miliona ludzi — wyższa liczba może wskazywać na pochodzenie gry z rynku wtórnego lub jej wypożyczenie, przykładowo od znajomych. Do tych danych należy jednak podchodzić z dużą rezerwą — nie są one w żaden sposób oficjalnie potwierdzone. Patrząc jednak na wyniki FIFA 18 (32,5 miliona), Red Dead Redemption 2 (6,1 miliona), czy Fallout 76 (407 tys.) można odnieść wrażenie, że nie odchodzą od rzeczywistości.

Źródło: Forbes