Felietony

Płatności BLIK wprost z banera reklamowego? To niebezpieczne rozwiązanie, nie idźmy tą drogą

Grzegorz Ułan
Płatności BLIK wprost z banera reklamowego? To niebezpieczne rozwiązanie, nie idźmy tą drogą
1

Cenię BLIKA za innowacyjność i wdrażanie nowych rozwiązań przy płatnościach mobilnych, ale ostatni pomysł, o którym dziś poinformowali wydaje mi się już przerostem formy nad treścią, do tego niebezpieczną dla mniej świadomych i mniej zaawansowanych użytkowników internetu.

PSP, operator płatności mobilnych BLIK, poinformował dziś o udostępnieniu tym razem reklamodawcom nowego rozwiązania do realizowania płatności, wkomponowanego w ich banery reklamowe. Dzięki temu, taki sklep internetowy może wrzuć w swoją reklamę, która pojawić się ma w sieci, jakiś produkt wraz z możliwością jego kupna od razu BLIKIEM, bez konieczności przechodzenia przez proces zakupowy bezpośrednio na stronie sklepu.

Magdalena Kubisa, Dyrektor Rozwoju Biznesu Polskiego Standardu Płatności:

Wprowadzamy zupełnie nowy sposób robienia zakupów w internecie. To nie tylko duża wygoda dla kupującego, ale także znaczne przyśpieszenie całego procesu zakupowego, a więc korzyść dla sprzedawcy. BLIK pozwala na szybkie wykonywanie płatności online bez konieczności przechodzenia przez klasyczne procesy płatności. Kreacje reklamowe wzbogacone BLIKIEM w świecie online są świetnym przykładem na to, jak dobrze wykorzystać atencję reklamową klientów doprowadzając do realnej transakcji płatniczej. Obserwujemy duże zainteresowanie branży reklamowej efektywnościowym podejściem do usług reklamowych. Płatności BLIK doskonale się wpisują w ten trend.

Wszystko ładnie pięknie, może jestem już przewrażliwiony, ale łatwo potrafię sobie wyobrazić nadużycia, które wraz z tym rozwiązaniem mogą się pojawić. Tyle się słyszy o różnego rodzaju konkursach, fałszywych sklepach internetowych, na które łapie się tysiące polskich internautów czy fałszywych akcjach wspierających jakieś wymyślone historie z chorymi dziećmi. Wystarczy taką akcję ładnie opakować i wyeksponować w takim banerze reklamowym i puścić do sieci na kilka godzin, by nieźle się obłowić.

Co innego zainicjować znaną sobie płatność BLIK na stronie znanego sobie sklepu internetowego, a co innego zainicjować znaną sobie i lubianą płatność BLIK, gdziekolwiek w sieci, na jakiejkolwiek stronie, gdzie się taki baner pojawi. To już jest niebezpieczne i prosi się o problemy

Wierzę, że PSP będzie weryfikował w jakiś sposób reklamodawców, którym będzie to nowe rozwiązanie udostępniał, jak w przypadku tego pierwszego wdrożenia, które możecie sprawdzić pod tym linkiem, jednak wiadomo, że w przypadku przyjęcia się danego rozwiązania i spopularyzowania go, w grę zaczyna wchodzić rutyna i rozwiązanie może zostać udostępnione osobie czy osobom, które niekoniecznie mają czyste intencje.

Na banerze internetowym użytkownik widzi szczegóły akcji, może wybrać kwotę wparcia jakiego chce udzielić. Następnie wpisuje kod BLIK i po zatwierdzeniu regulaminu akcji oraz płatności finalizuje transakcję. Musi ją oczywiście potwierdzić w swojej aplikacji bankowości mobilnej, jak każdą płatność
BLIKIEM.

Osobiście, sam pomysł, pomijając już zagrożenia z niego płynące, uważam za zbyteczny i nie wnoszący jakiejś znaczącej przydatności dla klientów. Jeśli kupują w sieci czy wspierają jakieś akcje, to niech kupują bezpośrednio na stronach sklepów internetowych, a wspierane akcje niech będą weryfikowane przez serwisy się tym zajmujące i biorące odpowiedzialność za takie akcje. Przecież nie zrobi tego PSP czy serwisy, na których taki baner się pojawi w formie reklamy.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu