23

Płatna telewizja + Netflix. Gdybyś musiał wybrać tylko jeden z nich, co to by było?

Agencja Wavemaker podzieliła się z nami wynikami swojego badania Projekt Cyfrowizja V, w którym sprawdzili jakie kanały klienci operatorów kablowych i satelitarnych uważają za warte opłacania.

W ostatnim roku, 1/4 klientów operatorów płatnej telewizji rozważało rezygnację z opłacania abonamentu, czy to w kablówkach czy na platformach cyfrowych. Klienci ci narzekają przede wszystkim na ceny usług, ale także na zbyt małą liczbę ciekawych kanałów. Jednocześnie żywią przekonanie o tym, iż w internecie jest dużo więcej ciekawych treści wideo.

Są jednak kanały, za które warto płacić i które to trzymają klientów przy ofertach płatnej telewizji. Na podium znalazły się tutaj w kolejności National Geographic, HBO i Discovery Channel.

Nieco mniejsze notowania mają TVN24, Eurosport czy Polsat Film, a stawkę zamykają Canal+, Polsat Sport, AXN i TVN Turbo.

Jest też druga strona medalu, czyli osoby, które korzystają tylko z darmowej naziemnej telewizji cyfrowej, wśród nich wzrósł odsetek chcących wykupić abonament płatnej telewizji, z uwagi na większą liczbę ciekawszych programów niż w naziemnej. W porównaniu z wynikami poprzedniej edycji Projektu Cyfrowizja powiększył się on z 14% do 21%. Tłumaczyć to można też faktem, że badanie przeprowadzono w pierwszej połowie marca, a więc był to początek izolacji i zaleceń pozostania w domach.

Przy okazji tego badania padło też ciekawe pytanie do osób, które już są subskrybentami serwisu Netflix i jednocześnie opłacają płatną telewizję u któregoś z operatorów – czy jeśli mieliby wybrać tylko jeden abonament, który by wybrali? Aż 60% pozostałoby tylko przy Netfliksie, a 23% przy płatnej telewizji. Dla 17% byłby to zbyt trudny wybór. Za Netfliksem najbardziej przemawia duża liczba ciekawych filmów i seriali, dowolność w wyborze pory oglądania, brak reklam, no i możliwość przerwania subskrypcji w każdym momencie.


Projekt Cyfrowizja V agencja Wavemaker realizowała na próbie 1.5 tys. respondentów w wieku 16+, metodą wywiadów internetowych.

Źródło: Wavemaker.