21

Płacilibyście dziś 10 zł miesięcznie za dostęp do mobilnego klienta poczty?

Testowałem już wiele mobilnych klientów poczty, w zdecydowanej większości były to darmowe aplikacje, które w zupełności wystarczały do obsługi poczty e-mail na smartfonie. Dlatego zainteresował mnie jeden z nich - Aqua Mail, za który by moc z niego normalnie korzystać, trzeba zapłacić.

Aqua Mail – podstawowe informacje

Do podstawowej obsługi poczty e-mail, a więc dodanie jednego konta i odbieranie czy wysyłanie poczty, można skorzystać z darmowej wersji Aqua Mail. Jednak musimy się przy tym liczyć z tym, że nie dodamy więcej niż jednego konta (na przykład prywatnego i firmowego) i do każdej wiadomości dołączana jest stopka reklamowa, czego nie znajdziecie w żadnym ze znanych i darmowych mobilnych klientów poczty.

Płatna wersja Aqua Mail wzbogacona jest o funkcję push dla serwerów Exchange i Office 365, opcja dodawanie wielu kont pocztowych, no i usunięcie wspomnianej stopki czy reklam. Koszt? Subskrypcja miesięczna wynosi tu 9,29 zł, można też wykupić roczną za 69,99 zł.

Na jakie platformy jest dostępny Aqua Mail?

Aplikacja Aqua Mail dostępna jest jedynie na smartfony z Androidem na pokładzie, brak jest wersji dla iPOS i nie ma też aplikacji desktopowej na Windowsa czy Mac OS.

Tak więc, płacimy tylko za mobilnego klienta poczty przeładowanego funkcjami (twórcy chwalą się 300 funkcjami w ustawieniach poczty) na smartfonie, na którym to zwykle wystarczy prosta obsługa skrzynki e-mail, z powiadomieniem o nowej poczcie czy możliwością szybkiej odpowiedzi na ważne wiadomości. Bardziej zaawansowaną obsługę, ustawienia, filtry, reguły, itp. i tak dokonujemy zwykle w desktopowej czy przeglądarkowej wersji poczty e-mail.

Unikalne funkcje Aqua Mail

Tak naprawdę Aqua Mail na pierwszy rzut oka nie różni się zbytnio od innych znanych i darmowych klientów poczty e-mail. Możemy tu dodać dowolne konto e-mail od Google, Yahoo czy Outlooka, a także własne po IMAP/POP3 i zwyczajnie odbierać na nim i wysyłać wiadomości.

Jedyną „unikalną” funkcją, która może Was zaskoczyć jest Folder inteligentny, jednak po wczytaniu się w to, co daje nam ten folder można odnieść wrażenie, że to przerost formy nad treścią. Folder inteligentny wyświetla i sortuje nam po prostu wiadomości, które otrzymaliśmy w określonym czasie – od 4 minut wstecz do jednego miesiąca. Możemy też zaznaczyć aby pojawiały się w nim wszystkie nieprzeczytane wiadomości lub wszystkie bieżące. Powiem tak – prawdziwy inteligentny folder znajdziecie w świetnym i DARMOWYM mobilnym kliencie poczty – Spark, dostępnym na iOS i Androida.

Poza tym, Aqua Mail rzeczywiście ma mnóstwo ustawień poczty porozbijanych na szczegółowe zakładki, co może okazać się przydatne dla mniej zaznajomionych z obsługą poczty osób, ale wydaje mi się, że większość z nich i tak nawet nie będzie zaglądała do nich. Ponadto spora część z tych ustawień jest domyślnie zaimplementowana w innych darmowych klientach poczty, by móc łatwo, szybko i intuicyjnie korzystać z mobilnej skrzynki e-mail.

Czy warto wydawać na Aqua Mail pieniądze?

Osobiście wydaje mi się, że nie. Przeglądałem opinie o Aqua Mail w Google Play, jest ich naprawdę dużo, bo ponad 100 tysięcy, co może świadczyć o dużej popularności tego klienta. Jednak spora ich część (zwłaszcza ostatnich opinii) sprowadza się do narzekania, że nie można dodać drugiego konta, a więc są to użytkownicy wersji darmowej. Co tym bardziej mnie dziwi, bo wysyłanie poczty ze stopką reklamową i w ogóle z borykanie się z reklamami w dzisiejszych czasach w aplikacji powinno ich mocno zniechęcić do korzystania z tej poczty.

Z kolei płacenie za usunięcie tej stopki czy reklam wydaje się mocno niezasadne w dobie mnóstwa innych darmowych klientów poczty. Wliczając do tego Gmaila, Outlooka czy nawet wbudowanych klientów poczty na każdym smartfonie z Androidem czy iOS na pokładzie.