Felietony

PKP Intercity staje się nie tylko mobilne, ale i bardzo praktyczne. Tak powinno być w całym PKP

Grzegorz Ułan
PKP Intercity staje się nie tylko mobilne, ale i bardzo praktyczne. Tak powinno być w całym PKP
38

Kilka razy miałem pilną potrzebę skorzystania z elektronicznej sprzedaży biletu w IC. Zawsze na koniec przypominałem sobie, no przecież nie masz pod ręką drukarki. Pomijam już fakt, iż sam system dość archaicznie wygląda jak na obecne czasy, był przede wszystkim mało praktyczny. Raz zdarzyła mi s...

Kilka razy miałem pilną potrzebę skorzystania z elektronicznej sprzedaży biletu w IC. Zawsze na koniec przypominałem sobie, no przecież nie masz pod ręką drukarki. Pomijam już fakt, iż sam system dość archaicznie wygląda jak na obecne czasy, był przede wszystkim mało praktyczny.

Raz zdarzyła mi się również, dość przykra sytuacja, zostałem bez gotówki i karty w centrum miasta. Musiałem się przetransportować do odległego miasta. Dysponowałem tylko telefonem. Zadzwoniłem do bliskiej osoby z prośbą o pomoc i skorzystaliśmy z szybkiego przelewu na poczcie. Straciłem przy tym 3 godziny.

Wtedy nie przyszło mi to nawet do głowy, że taką możliwość kiedykolwiek wprowadzi PKP, ale stało się. Teraz możemy zakupić taki bilet, nie tylko sobie, ale i komuś z bliskich, który będzie akurat w takiej potrzebie i wysłać mu go po prostu emailem, w PDF-ie.

Zakupione bilety posiadają kod QR, rozpoznawany i skanowany przez terminale, w które wyposażona jest osoba kontrolująca bilety. W komunikacie czytamy również, iż w najbliższym czasie wprowadzona zostanie możliwość zakupu takiego biletu również przez urządzania mobilne. Rozumiem, że przez nową, dedykowaną aplikację, ułatwiającą po prostu ten proces.

Jak wspomniałem, przeglądarkowa wersja tego systemu wręcz odstrasza przed użytkowaniem, nie wyobrażam sobie korzystania z niej przez smartphone.

Cieszy mnie jednak, przede wszystkim, opcja zakupu biletu bez potrzeby jego drukowania. Wiem, iż zbyt dużo wymagam, ale przydałoby się również takie rozwiązanie wprowadzić w kolejach regionalnych, z których to częściej korzystamy. Dla kolei to oszczędność na papierze i ochrona środowiska, dla nas wygoda i spokój podróżowania. Bez konieczności meldowania się na dworcu, podobnie jak na lotnisku, godzinę przed odjazdem i odstawanie w kolejkach za biletem.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

InternetQRpkpbilety