14

Pierwsze opinie na temat TouchPada – jest dobrze

HP TouchPad doczekał się oficjalnej premiery. Zapowiadany w lutym jako godny rywal iPada, trafił na rynek z ciekawą kampanią reklamową i programem lojalnościowym. Produkt HP wzbudza duże zainteresowanie ze względu na system operacyjny webOS stworzony przez Palma, którego HP przejęło. System ten jest kluczem do sukcesu HP na rynku urządzeń mobilnych i od przyjęcia TouchPada […]

HP TouchPad doczekał się oficjalnej premiery. Zapowiadany w lutym jako godny rywal iPada, trafił na rynek z ciekawą kampanią reklamową i programem lojalnościowym. Produkt HP wzbudza duże zainteresowanie ze względu na system operacyjny webOS stworzony przez Palma, którego HP przejęło. System ten jest kluczem do sukcesu HP na rynku urządzeń mobilnych i od przyjęcia TouchPada przez konsumentów zależy to, czy HP utrzyma się wśród gigantów takich jak iOS czy Android. Jak na razie jest dobrze – w sieci pojawia się wiele pochlebnych recenzji odnoszących się głównie do samego systemu. Oczywiście pojawiło się parę niedociągnięć, krytykuje się na przykład obudowę urządzenia, jednak urządzenia Apple pierwszej generacji też miały wytykane palcami niedogodności, a jednak się przyjęły.

Na Engadget pojawiła się pierwsza recenzja urządzenia, gdzie większą część poświęcono oprogramowaniu. Tu HP spisało się na medal – co prawda webOS nie udało się jeszcze zbudować kilkuset tysięcznego katalogu aplikacji, jednak sam market jest, aplikacje w nim są dostępne, ale najważniejsze funkcje tego typu urządzenia załatwiają programy wgrane domyślnie do systemu. Mamy świetną aplikację do poczty elektronicznej, kalendarz, przeglądarkę, klawiaturę ekranową z cyframi, aplikację do Facebooka i Twittera, mapy Bing, QuickOffice. TouchPad obsługuje także wideorozmowy i drukowanie wprost z urządzenia. Dodatkowo od premiery urządzenia dostępne są także liczne akcesoria do niego – dock do ładowania czy bezprzewodowa klawiatura fizyczna.

Nie dało ominąć się porównać TouchPada do iPada. Ten pierwszy jest niestety około 25% cięższy pomimo takich samych wymiarów i pracuje około dwie godziny krócej na baterii (8 godzin w porównaniu do dziesięciu) – jednak to tyle samo co Motorola Xoom, a o godzinę więcej niż PlayBook od RIM-a.

TouchPad wyróżnia się kilkoma cechami. Przede wszystkim mówi się dużo o multitaskingu webOS-a i za to HP zbiera dużo pochwał. Następna rzecz to fakt, że każdy użytkownik tego urządzenia otrzymuje za darmo 50GB w chmurze Box.net. TouchPad działa także od początku bez konieczności podłączania, aktywacji za pomocą dodatkowego oprogramowania na komputerze – tak, wiem, że któraś aktualizacja zniosła to z urządzeń Apple, ale przez ile lat użytkownicy byli zmuszeni do korzystania z iTunes? Tablet to urządzenie multimedialne, dlatego HP postanowiło dać użytkownikom możliwość grania na nim – już na starcie każdy użytkownik dostaje AngryBirds w wersji HD z 240 poziomami!

Pamiętając o tym, że siłą urządzeń mobilnych są aplikacje, HP zaktualizowało swój program wsparcia dla deweloperów aplikacji na webOS. Od teraz deweloperzy mogą liczyć m.in. na zniżki do 60% na urządzenia.

TouchPad otrzymał jednak również trochę krytyki. Mówi się, że decyzja o zrezygnowaniu z tylnej kamery, jakoby użytkownicy nie robili zdjęć tabletami, była zła. Krytykuje się HP za wybranie takiego, a nie innego materiału na obudowę urządzenia, który sprawia wrażenie tandety i podobno szybko się rysuje. Dodatkowo, producent był krytykowany za wzorowanie się na Apple przy projektowaniu wyglądu urządzenia. Mimo tego liczne serwisy pozytwnie komentują samo urządzenie. W artykule na TechRepublic możemy przeczytać np.:

For those who want the portability of a tablet but the work ethic of a desktop, the TouchPad has raised the bar on productivity.

Negatywne komentarze w recenzjach zostały dokładnie przemaglowane m.in. przez Jona Rubensteina, Senior Vice President and General Manager w Palm Global Business Unit, który rozesłał następnie e-mail do pracowników firmy, w którym zawarł zebraną krytykę. Świadczy to o tym, że HP nie wprowadza na ślepo produktu na rynek, a cały czas analizuje feedback, by dostosowywać się do konsumentów.