Dziś miała miejsce pierwsza (chyba?) konferencja Facebooka w Polsce. Jak wszyscy wiemy FB otwiera w Warszawie swoje pierwsze biuro i stąd też spotkanie z dziennikarzami i partnerami. Pierwszoplanową rolę w dzisiejszej imprezie odegrał Diego Oliva, dyrektor regionalny Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę. Przemowa wstępna nie różniła się zbytnio od tego co można usłyszeć na tego typu spotkaniach (mamy potencjał, świetnych inżynierów) – była natomiast zaskakująco krótka i dzięki temu pozostawiła dobre konkretne wrażenie.
Zgodnie z przewidywaniami (właściwie ten fragment napisałem jeszcze przed konferencją) Facebook w Polsce skupi się na początku na sprzedaży i wsparciu partnerów biznesowych w ich działaniach marketingowych. Poza tym co ważniejsze okazało się, że biuro w Polsce będzie centralą na kraje z regionu CEE, przy czym centralę tę należy rozumieć coś na kształt hubu sprzedażowego.
Jeśli chodzi o inne funkcje biznesowe na razie nie zapowiada się aby szybko pojawiły się w Polsce. Lokalnej grupy developerów Facebooka nie należy się więc spodziewać, możemy natomiast liczyć na lepsze wsparcie społeczności developerów (co sprawdzimy w praktyce).
Spotkanie było krótkie i konkretne, co zaskakujące nie było zbyt wielu pytań do przedstawicieli Facebooka. I to właściwie tyle co można napisać o pierwszej w Polsce konferencji Facebooka.
Więcej z kategorii Moje przemyślenia:
- Reklamy na YouTube vs. segmenty sponsorowane - zwycięzca może być tylko jeden
- E-mail jest z nami już prawie pół wieku. I nie chce umrzeć
- Czy social media sprawiły, że obraziliśmy się na "zwyczajne" życie?
- Okulary AR to taka współczesna telewizja 3D. Czy tak samo skończą?
- Musk: Starlink w tym roku podwoi prędkość do 300 Mb/s i obejmie zasięgiem większość Ziemi