1

Pierwsi mówcy WGK ujawnieni!

Znamy już pierwszych mówców tegorocznej edycji World of Gamedev Knowledge. Piotr Iwanicki (SUPERHOT), Sos O. Sosowski (McPixel), Michał Hrydziuszko oraz Adrian Perdjon (mocap.pl) potwierdzili swoją obecność na WGK. Znani developerzy po raz kolejny pojawią się w Gdańsku, żeby podzielić się najświeższymi wiadomościami na temat swoich projektów oraz spotkać się z innymi profesjonalistami z branży. Piotr […]

Znamy już pierwszych mówców tegorocznej edycji World of Gamedev Knowledge. Piotr Iwanicki (SUPERHOT), Sos O. Sosowski (McPixel), Michał Hrydziuszko oraz Adrian Perdjon (mocap.pl) potwierdzili swoją obecność na WGK. Znani developerzy po raz kolejny pojawią się w Gdańsku, żeby podzielić się najświeższymi wiadomościami na temat swoich projektów oraz spotkać się z innymi profesjonalistami z branży.

Piotr Iwanicki – dyrektor kreatywny i, jak sam lubi siebie nazywać, “sezonowy szef zespołu”. W portfolio ma takie eksperymentalne tytuły jak Rektagon i Tetravalanche, ale przede wszystkim to jedna z osób odpowiedzialna za SUPERHOT. Tytuł, który odniósł ogromny sukces na Kickstarterze gromadząc wymagane 100 tys. dolarów w zaledwie 24 godziny, by ostatecznie zakończyć kampanię z wynikiem ponad 250 tysięcy. W efekcie zainteresowanie grą wyraził Cliff Bleszinski, który zadeklarował chęć udziału w projekcie i stworzenia jednego z poziomów.

Dostępny dziś prototyp SUPERHOT został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie w czasie WGK 2013, gdzie zdobył Grand Prix. To był przełomowy moment dla zespołu developerów, który od tego czasu święci sukcesy. Jakkolwiek droga do osiągnięcia tego sukcesu nie zawsze była łatwa. Dokładnie o tym opowie Piotr w czasie swojego wykładu. Zaczynając od tego, na czym oprzeć dobry pomysł na grę, poprzez budowanie zainteresowania mediów i graczy, skuteczne przeprowadzenie kampanii na Kickstarterze aż po poszukiwania partnerów biznesowych. Wykład Piotra na temat czynników, które złożyły się na sukces SUPERHOT, będzie interesujący nie tylko dla innych developerów niezależnych, ale także dla dużych firm, zajmujących się produkcją tytułów z kategorii AAA.

Sos O. Sosowski – człowiek wielu talentów. Kreatywny, spontaniczny, bardzo pozytywna postać na polskiej scenie gamedevowej. Przede wszystkim jednak niezwykle utalentowany developer będący autorem McPixel – niezależnej produkcji, która odniosła ogromny sukces wśród graczy i w mediach. W branży pojawił się mniej więcej trzy lata temu, od razu wzbudzając zainteresowanie swoim nietuzinkowym podejściem do tematu tworzenia gier komputerowych, popartym znakomitymi umiejętnościami. Wykłady Sosa zawsze cieszyły się dużym powodzeniem z uwagi na interesującą tematykę i niebanalne poczucie humoru prowadzącego. W tym roku nie będzie inaczej. Jakkolwiek Sos nie byłby sobą, gdyby na półtora miesiąca przed konferencją był gotowy ujawnić temat swojego wykładu. Zamiast tego wraz z organizatorami postanowił podzielić się inną znakomitą wiadomością. Każda osoba, która kupi bilet na tegoroczną edycję WGK otrzyma grę Sosa – McPixel, całkowicie za darmo! Temat samego wykładu natomiast zostanie ujawniony już wkrótce.

Michał Hrydziuszko i Adrian Perdjon – właściciele warszawskiego studia motion capture nazwanego po prostu mocap.pl Michał, jako doświadczony animator pracujący dotychczas przy takich tytułach jak Wiedźmin 2 i Gears of War opowie o technicznej stronie motion capture i metodach wykorzystania danych uzyskanych w trakcie sesji. Podczas gdy Adrian – jako utalentowany aktor i reżyser, podzieli się wiedzą na temat sposobu organizacji prób i pracy z aktorami oraz kaskaderami. Wykład będzie jednak interesujący nie tylko dla twórców tytułów AAA, ponieważ mocap.pl to pierwsze na rynku studio, oferujące usługi z zakresu motion capture dla małych, niezależnych studiów developerskich, pozwalając im tym samym na przeniesienie ich gier na zupełnie nowy poziom. Na tym głównie koncentruje się mocap.pl dając developerom niezależnym możliwości, które do tej pory postrzegali jako będące poza ich zasięgiem. Jak to możliwe? Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na wykład, w czasie którego właściciele studia odpowiedzą na to i inne pytania.

Kilka słów o konferencji WGK

Konferencja WGK skierowana do osób związanych z branżą produkcji gier wideo to wydarzenie organizowane cyklicznie od czterech lat na przełomie sierpnia i września w Gdańsku. Tegoroczna edycja odbędzie się 6-7 września w Centrum konferencyjnym AmberExpo (ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk). W trakcie dwóch dni imprezy uczestnicy wezmą udział w kilkudziesięciu wykładach i debatach prowadzonych przez developerów z Polski i zagranicy, obejrzą i zagłosują na gry twórców indie wystawione w ramach konkursu Developer Showcase i, co nie mniej ważne, będą mogli spotkać się i wymienić doświadczeniami ze znajomymi z branży z Polski i Europy. Nad poziomem merytorycznym konferencji czuwać będzie komitet programowy, w którego skład wchodzą doświadczeni polscy developerzy: przewodniczący Maciej Miąsik, Jacek Brzeziński (Techland), Tomasz Gop (CI Games), Grzegorz Miechowski (11 bit Studios) i Jarosław Wojczakowski (Vivid Games).

W ciągu trzech lat WGK to w sumie:

  • 9 dni konferencyjnych,
  • zorganizowanych przy współudziale ponad 90 firm i studiów deweloperskich,
  • w trakcie których odbyło się niemal 100 wykładów i paneli dyskusyjnych,
  • w których wzięło udział ponad 1300 uczestników,
  • którym rozdano ponad 6500 gadżetów.

Do najważniejszych zadań, jakie przed sobą stawiają organizatorzy, należy promocja polskiej branży producentów gier wideo w kraju i za granicą, wymiana doświadczeń i tworzenie warunków do spotkań zarówno B2B jak i pracodawców z potencjalnymi pracownikami. Oprócz licznych wykładów i debat, jednym ze stałych elementów programu będzie Developers Showcase. Jest to konkurs, który umożliwia niezależnym zespołom deweloperskim zaprezentowanie swoich gier szerszemu gronu odbiorców. To idealna okazja do promocji oraz pozyskania finansowania swoich projektów. Wydawcy mają z kolei możliwość odkrycia nowych zespołów i poznania ich planów.

Informacja prasowa