Jeśli zdarzyło się wam zobaczyć na zdjęciu ciekawy produkt i zastanawialiście się jak go kupić, albo chcecie, aby użytkownicy uniknęli tego problemu, to z pomocą może przyjść wam odpalona niedawno sieć reklamowa Picsads. Zidentyfikowane na zdjęciach produkty dostają własne fiszki, które po najechaniu wyświetlają go lub inne podobne do niego. Innowacyjny pomysł i solidna realizacja sugerują, że Picads ma niezłe szanse na sukces.
Krótka prezentacja serwisu
Twórcy zwracają uwagę na fakt, że reklama przedstawiona w ten sposób, jest nienatrętna, gdyż pojawia się dopiero po najechaniu na fiszkę i dokładnie dopasowana do potrzeb odbiorcy. Dodatkowo wykorzystuje 20% przestrzeni zajmowanej przez zdjęcia – dotychczas bezużyteczne jako nośnik reklamowy. Reklamodawca ustala budżet i płaci za za kliknięcia, za co właściciel serwisu na którym znajduje się oznaczone zdjęcie otrzymuje pieniądze.
O ile dobrze rozumiem zasadę działania serwisu, która niestety nie została jeszcze czytelnie rozpisana, wydawcy umieszczają na swoich stronach i blogach zdjęcia z biblioteki obrazów Picads dodane i opisane przez reklamodawców. Istnieje też kategoria ekspertów, czyli internautów oznaczających wskazane produkty na zdjęciach w sieci, jednak nie udało mi się zarejestrować konta testowego, więc nijak mi mówić o szczegółach.
Jedno jest w każdym razie jasne. To niezły pomysł, zwłaszcza dla witryn koncentrujących się na działce odzieżowej, dekoracji zdjęć i innych dziedzinach generujących dużą ilości materiału fotograficznego. Gdy tylko pojawi się na stronie czytelniejsze objaśnienie zasady działania i potencjalnych benefitów, jest w stanie ściągnąć pod swoje skrzydła sporą ilość reklamodawców i wydawców.
Potencjał projektu został doceniony również podczas konkursu zacznij.biz (zorganizowanego przez PKPP Lewiatan), w którym zajął pierwsze miejsce. W zalewie POIGowych potworków to świeży powiew i z całego serca życzę powodzenia.
Więcej z kategorii Startups:
- Cogg MKR1 pozwoli szybko i bez problemu zaparzyć przepyszną kawę w każdych warunkach
- 12 transakcji w ciągu 12 miesięcy. Rok ze SMOK Ventures
- Zakupów Apple ciąg dalszy. Firma chce umocnić swoją pozycje na rynku płatności zbliżeniowych
- Airbnb zmienia zasady, bo dzieciaki wynajmowały za dużo domów na imprezy
- Nadchodzi MyRent - od teraz nie musisz kupować, możesz po prostu pożyczyć