Motoryzacja

Peugeot 3008 i 508 dostaną napęd hybrydowy, moc 300 KM robi wrażenie

Kamil Pieczonka
Peugeot 3008 i 508 dostaną napęd hybrydowy, moc 300 KM robi wrażenie
16

Peugeot zamierza w przyszłym roku znacznie rozszerzyć swoją ofertę samochodów z napędem alternatywnym. Poza całkowicie elektrycznymi modelami 208 oraz 2008, w sprzedaży pojawią się też bardzo ciekawe hybrydy typu plug-in (PHEV) w osobie modeli 3008 oraz 508.

Peugeot 3008 PHEV w dwóch wersjach

Peugeot 3008 to SUV, który jest całkiem popularnym modelem w ofercie francuskiej marki. W przyszłym roku będzie dostępny z napędem hybrydowym i to w dwóch wersjach. Pierwsza, znacznie mocniejsza zaoferuje aż 300 KM. Będzie to ta sama konfiguracja, która trafi do Opla GrandlanX Hybrid4. Mamy zatem silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra i mocy 200 KM, który współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 110 KM każdy. Dzięki takiej konfiguracji Peugeot 3008 zyska napęd na 4 koła, bo jeden z silników elektrycznych zostanie zamontowany na tylnej osi. Wrażenie robią też jego parametry, przyśpieszenie do 100 km/h ma trwać tylko 6,5 sekundy, a baterie o pojemności 13,2 kWh będą w stanie zapewnić zasięg 50 km na zasilaniu elektrycznym (według normy WLTP).

Nieco później w ofercie pojawi się też słabsza odmiana z napędem tylko na przednią oś, która wykorzysta silnik spalinowy o mocy 180 KM (PureTech 1.6) oraz silnik elektryczny o mocy 110 KM. Moc całego układu została ustalona na poziomie 225 KM. Bateria pozostaje taka sama, więc zasięg w trybie elektrycznym powinien być podobny, ale Peugeot jeszcze tych wartości nie potwierdził.

Peugeot 508 i 508 SW z słabszą hybrydą

Flagowa limuzyna Peugeota również dostanie napęd hybrydowy i to już na początku 2020 roku, ale w pierwszej kolejności będzie to słabsza wersja. Podobnie jak w modelu 3008 będzie oferowała napęd na przednią oś i sumaryczną moc układu na poziomie 225 KM. Mniejsza będzie też bateria - 11,8 kWh, co pozwoli na przejechanie około 40 km w trybie elektrycznym. Francuzi chwalą się jednak, że udało im się upakować baterię bez pomniejszania bagażnika. Wersje hybrydowe zaoferują standardowe 487 litrów w wersji sedan oraz 530 litrów w kombi. To spore osiągnięcie.

Czy w przyszłości pojawi się wersja z napędem na 4 koła i większą mocą? Trudno to wykluczyć, jakiś czas temu zaprezentowano przecież koncepcyjną wersję Peugeot 508 Sport Engineered, która miała oferować ponad 400 KM. Otwarta pozostaje jednak nadal kwestia cen nowych hybryd, poznamy je zapewne bliżej premiery.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu