Startups

Oto nowy nabytek Agory czyli Sirlocal.pl

Grzegorz Marczak
Oto nowy nabytek Agory czyli Sirlocal.pl
57

SirLocal.pl to serwis dzięki któremu możemy zamówić do domu fachowca. Nie wybieramy go z listy, zgłaszamy tylko swoją potrzebę oraz określamy termin. Resztę robi za nas SirLocal. Usługa wygląda bardzo przyjaźnie i prosto. Zamiast setek niezrozumiałych kategorii usług mamy tylko 12 głównych wśród...

SirLocal.pl to serwis dzięki któremu możemy zamówić do domu fachowca. Nie wybieramy go z listy, zgłaszamy tylko swoją potrzebę oraz określamy termin. Resztę robi za nas SirLocal. Usługa wygląda bardzo przyjaźnie i prosto.

Zamiast setek niezrozumiałych kategorii usług mamy tylko 12 głównych wśród których się poruszamy. Usługi dostępne są w 40 polskich miastach. Cały proces sprowadza się do wypełnienia prostego formularza i podania danych kontaktowych. Reszta jak rozumiem rozgrywa się między nami a zgłoszonym fachowcem.

Można powiedzieć, że pomysł jakich wiele i nie jeden taki serwis już umarł. W tym przypadku są jednak szanse na przeżycie. Serwis był inkubowany przez AdTaily. Sir Local od grudnia zeszłego roku rozwijał się jako zespół "BizPlus" w ramach AdTaily, które finansowało projekt i wspierało go technicznie. AdTaily ostatecznie namówiło do inwestycji Agorę która odkupiła od nich udziały w SirLocal.

Projekt jest świeżutki bo powstał w grudniu zeszłego roku. Trudno jest stwierdzić jak wygląda ten biznes jako całość ponieważ na stronie głównej nie znajdziemy ani listy fachowców ani też przeprowadzonych skutecznie zleceń. Możliwe, że nie mają się jeszcze czym chwalić?

Ciekawie wygląda w SirLocal model biznesowy zarabiania na fachowca. Otóż fachowiec rejestrując się wpłaca określoną sumę w PL (taka przedpłata na prowizje). Następnie za każdy lead (telefon, SMS) z jego konta odejmowana jest pewna suma pieniędzy. W momencie kiedy wyczerpie wpłacone wcześniej pieniądze musi dokonać kolejnej wpłaty aby jako rozumiem nadal być w bazie zleceń.

W tego typu biznesie moim zdaniem głównym atutem serwisu i usługi musi być jakość i zaufanie. I tutaj widzę dużą rolę Agory która swoją marką może to zagwarantować. Mające też nadal spore możliwości reklamowe w prasie tradycyjnej można łatwo dotrzeć do potencjalnych klientów.

Wszystko oczywiście zależy od tego czy w Agorze projekt trafi w dobre ręce - jeśli to będzie ekipa AdTaily to można być spokojnym jeśli natomiast trafi to w ręce pierwszego lepszego managera projektów to SirLocal skończy jak wielu poprzedników których portale nie potrafiły rozwijać.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Startupgazeta.plagora