13

Okoliczne promocje i rabaty na twoim telefonie. Ciekawy polski startup

Na zakończonej w piątek trzydniowej konferencji Internet Beta 2012 odbył się konkurs Startup Sito, na którym zaprezentowało się 9 projektów. Wśród nich znalazła się całkiem ciekawa aplikacja mobilna działająca pod kontrolą iOSa oraz Androida: Zonar. Choć nie wygrała, warto napisać o niej kilka słów, po zapowiada się dość interesująco. Zonar to takie nasze centrum powiadomień […]

Na zakończonej w piątek trzydniowej konferencji Internet Beta 2012 odbył się konkurs Startup Sito, na którym zaprezentowało się 9 projektów. Wśród nich znalazła się całkiem ciekawa aplikacja mobilna działająca pod kontrolą iOSa oraz Androida: Zonar. Choć nie wygrała, warto napisać o niej kilka słów, po zapowiada się dość interesująco.

Zonar to takie nasze centrum powiadomień o promocjach z najbliższej okolicy. Działanie aplikacji jest proste. Na podstawie geolokalizacji określa nasze położenie i wysyła nam powiadomienie o promocji w danym miejscu: sklepie, pubie, kinie, w zależności od tego, w jakiej odległości znajdujemy się od konkretnej lokalizacji. Na razie aplikacja jest w wersji Beta, ale już można ją pobrać i wypróbować. Jak działa?

Przede wszystkim aplikacja pokazuje nam listę firm oferujących konkretne promocje, które znajdują się w naszej okolicy. O tym, co się nam wyświetla możemy zdecydować za pomocą filtrów z kategoriami, takimi jak elektronika czy moda, oraz za pośrednictwem odległości, od 1 do 25 kilometrów od naszej obecnej lokalizacji. W każdą z wyświetlonych ofert możemy oczywiście wejść i uzyskać dodatkowe informacje: opis, czas trwania promocji, adres połączony z lokalizacją na mapie. Możemy także daną ofertę ocenić, dodać do ulubionych lub podzielić się nią za pomocą SMSa, maila czy Facebooka. Oprócz tego aplikacja ma wbudowaną przeglądarkę map, dzięki której możemy zlokalizować dokładnie daną firmę (szkoda, że nie da się przejść z tego poziomu bezpośrednio do nawigacji). Co ciekawe, aplikacja nie wymaga od użytkowników rejestrowania się, co najwyżej w karcie profil określamy nasz wiek i stopień zainteresowania danymi kategoriami, który pozwala na lepsze filtrowanie wyników.

Celem Zonar jest dostarczanie ofert promocyjnych do użytkowników. A na czym ma zarabiać? Oczywiście na usługodawcach. Firmy, które chcą działać w systemie mogą rejestrować się i dodawać swoje oferty, a Zonar zarabia w momencie, kiedy komunikat o danej ofercie trafia do konkretnego użytkownika aplikacji. Oprócz tego Zonar działa w ten sposób, że usługodawca może dodawać oferty nawet bardzo krótkoterminowe, działające w danym momencie, więc system jest dość elastyczny pod tym względem.

Na razie Zonar jest w fazie Beta i tych ofert w systemie dużo nie ma. W tym momencie trwa testowanie systemu, ale jak mi powiedziano, do końca tego roku Zonar powinien mieć już kilka tysięcy klientów, a po nowym roku ma ruszyć spora akcja.

Choć Zonar obecnie dopiero się rozwija, to sama aplikacja i towarzyszący jest system sprawia dobre wrażenie i wydaje mi się, że może odnieść spory sukces. Oczywiście w przypadku takiego produktu wszystko będzie zależało od zdolności pozyskiwania dużych klientów oraz od promowania Zonar wśród mniejszych usługodawców. Ilu z nich będzie gotowych płacić za taki system powiadomień o promocjach? Wkrótce się przekonamy.

Zonar: Android, iOS, web