12

Odpowiedź od Google Polska w sprawie blokowania Facebooka w adwords

Tak jak wczoraj pisałem, zwróciłem się z pytaniem do Polskiego Google odnośnie potencjalnego blokowania reklam adwords kierujących do stron Facebookowych. Wprawdzie wczoraj uzupełniłem news z którego wynika, że nie ma takiej praktyki i prawdopodobnie całe zamieszanie wynikło z dziwnej reakcji konsultanta to jednak opublikuję również oficjalne info od Google aby była całkowita jasność: To nieporozumienie. […]

Tak jak wczoraj pisałem, zwróciłem się z pytaniem do Polskiego Google odnośnie potencjalnego blokowania reklam adwords kierujących do stron Facebookowych. Wprawdzie wczoraj uzupełniłem news z którego wynika, że nie ma takiej praktyki i prawdopodobnie całe zamieszanie wynikło z dziwnej reakcji konsultanta to jednak opublikuję również oficjalne info od Google aby była całkowita jasność:

To nieporozumienie. W systemie Google AdWords można reklamować strony WWW umieszczone w dowolnej domenie, o ile użytkownik nie jest wprowadzany w błąd. Zasady reklamowe AdWords można znaleźć tutaj: http://goo.gl/NXytF. Jeśli chodzi o opisany na blogu przypadek, to nie ma żadnych przeciwwskazań by reklamować stronę umieszczoną w domenie Facebook.com, jednak domena pokazywana w adresie wyświetlanym i w adresie docelowym reklamy musi być taka sama. Wielu naszych reklamodawców wykorzystuje linki z tej domeny i nie mamy nic przeciwko temu.

Trudno nam się odnieść do wypowiedzi konsultantów na infolinii Google AdWords, ponieważ nie znamy przebiegu całej rozmowy. Przypomnieliśmy wszystkim konsultantom, że kampanie AdWords mogą reklamować serwis WWW znajdujący się pod dowolną domeną o ile spełniane są zasady reklamowe AdWords.