E-commerce

Od teraz Asystent Google sprawdzi za Ciebie status przesyłki od InPostu czy gdzie jest najbliższy Paczkomat

Grzegorz Ułan
Od teraz Asystent Google sprawdzi za Ciebie status przesyłki od InPostu czy gdzie jest najbliższy Paczkomat
5

InPost poinformował właśnie o udostępnieniu swoim klientom nowego kanału komunikacji z poziomu Asystenta Google, który pomoże nam w zlokalizowaniu naszej przesyłki czy najbliższego Paczkomatu.

Automatyzacja pewnych powtarzalnych czynności, bez konieczności sięgania po nasze urządzenia, z których na co dzień korzystamy, a chcemy czasem od nich odpocząć, to innowacja nie do przecenienia. Do takich innowacji z pewnością możemy zaliczyć Asystentów głosowych, którzy pomagają nam w realizacji tych czynności tylko za pomocą komend głosowych.

Od teraz klienci InPost oczekujący przesyłek dostarczanych przez tego operatora, będą mogli takimi kilkoma komendami dla Asystenta Google sprawdzić najczęściej wyszukiwane informacje. Wystarczy wypowiedzieć do niego frazę - Porozmawiaj z InPost.

Rafał Brzoska, prezes InPost:

ChatBot Mat spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez naszych klientów – dążymy do jego udoskonalenia. Dlatego zdecydowaliśmy się na użycie go w kolejnym kanale kontaktu – Asystencie Google. Jestem przekonany, że to rozwiązanie sprawi, że nasza usługa będzie bardziej dostępna i wygodna m.in. dla osób z niepełnosprawnościami. Chcemy rozwinąć aplikację tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, informacje o nowych usługach, itp. Jesteśmy doskonale przygotowani na szczyt świąteczny – zarówno dzięki rozbudowanej infrastrukturze, ułatwieniom technologicznym, takimi jak otwieranie Paczkomatu aplikacją – bez potrzeby dotykania ekranu maszyny, a także dodatkowym Punktom Obsługi Paczek.

Asystent Google pomoże nam sprawdzić status naszej paczki, podpowie numer do kuriera, który ma naszą paczkę czy sprawdzi, gdzie jest najbliższy Paczkomat lub Punkt Odbioru Paczek (POP).

Usługa dostępna jest zarówno dla posiadaczy smartfonów z Androidem, jak i iOS na pokładzie. W przypadku tego drugiego systemu udogodnienie nie jest tak oczywiste jak dla użytkowników Androida, bo konieczne jest doinstalowanie osobnej aplikacji i każdorazowe uruchamianie Asystenta Google, by móc z nim porozmawiać. Można to rozwiązać dzięki aplikacji Skróty, ale i tak Siri nie uruchomi asystenta bez odblokowania ekranu, więc droga ta nieco się wydłuża w porównaniu ze smartfonami z Androidem.

Źródło: InPost.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu