14

Od czerwca na poczcie płacimy kartą [prasówka]

Już w czerwcu rusza długo oczekiwany program wdrażania terminali płatniczych w placówkach pocztowych. To oznacza, że nie będzie już konieczne wypłacanie pieniędzy z bankomatów przed wizytą na poczcie.

Poczta Polska z obsługą kart

O planach Poczty Polskiej związanych z wprowadzeniem terminali płatniczych do placówek informowaliśmy kilka miesięcy temu. Teraz poznaliśmy konkrety. Program rusza już w czerwcu i ma objąć 200 punktów w całej Polsce. Plany są jednak bardzo ambitne i finalnie (na przełomie lipca i sierpnia) mamy płacić kartą w 4700 placówkach. Łącznie w ramach projektu zainstalowanych ma zostać 8500 terminali, co oznacza, że w wybranych miejscach będzie dostępny więcej niż jeden. Obsługiwane mają być też oczywiście płatności zbliżeniowe. Za pomocą terminala ponadto wypłacimy gotówkę z konta, doładujemy konto w telefonie, skorzystamy z usługi cash-back oraz zrealizujemy vouchery. Paweł Kopeć, Dyrektor Zarządzający Sprzedażą w Segmencie Klienta Detalicznego w Poczcie Polskiej tłumaczy:

To kolejna nowoczesna usługa jaką oferujemy wkrótce po wdrożeniu Mobilnego Listonosza. Zwiększamy zarazem dostępność naszych usług co niewątpliwie wpłynie na wielkość sprzedaży oraz spełniamy oczekiwania klientów w zakresie obsługi płatności bezgotówkowych. Nie mam wątpliwości, że nasi klienci z zadowoleniem odbiorą nową opcję płatności i docenią wygodę jaką daje możliwość płatności kartą w placówce.

Dłuższe posty na Twitterze

O planach wprowadzenia zmian na Twitterze również już pisałem jakiś czas temu. W końcu na blogu serwisu pojawił się oficjalny komunikat w tej sprawie. Już niebawem do limitu 140 znaków nie będą wliczały się nazwy użytkowników (zaczynające się znakiem „@”), a także załączniki multimedialne (grafiki, GIF-y, klipy wideo). Ponadto każdy użytkownik będzie mógł retweetować siebie samego. Zniknie też konieczność stawiania kropki przed postami adresowanymi do jakiejś osoby (klasyczne: „.@”), które miały być widoczne dla wszystkich użytkowników. Teraz po prostu każdy post zaczynający się od nazwy użytkownika ma być widziany przez wszystkich, a jeśli zechcemy go mocniej wyeksponować, możemy kliknąć w retweet. Zmiany mają zostać wprowadzone w ciągu nadchodzących miesięcy.

Samsung nie chce Androida Wear? Nie tak prędko!

Jak informuje Fast Company nie będzie więcej smartwatchy z Androidem Wear. Dotąd firma nie była jakoś szczególnie aktywna w tym segmencie. Jedyny zegarek z Androidem – model Gear Live – został zaprezentowany podczas konferencji Google I/O 2014. Od tamtej pory skupiano się na rozwijaniu systemu operacyjnego Tizen pod kątem wearables. Koreański producent jednak szybko zareagował na te doniesienia, tłumacząc:

We disagree with Fast Company’s interpretation. Samsung has not made any announcement concerning Android Wear and we have not changed our commitment to any of our platforms.

To może oznaczać tylko jednako – jeśli chodzi o Androida, Wear, Samsung nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Firma teraz przygotowuje się do wprowadzenia na rynek opaski Gear Fit 2. Oparcie jej oraz kolejnych urządzeń na własnej platformie zdecydowanie uczyniłoby ofertę Koreańczyków unikatową. Z drugiej strony odcina ich od standardów oraz integracji z popularnymi rozwiązaniami. Do dziś ubolewam nad tym, że mój Gear S2 nie potrafi wysyłać danych dotyczących aktywności fizycznej do Google Fit. Być może zatem najlepszym rozwiązaniem jest tutaj kompromis. W momencie, gdy Android Wear stanie się lepszy i bardziej atrakcyjny dla klientów, taki producent jak Samsung z pewnością będzie chciał mieć go w swojej ofercie.

Humble Ubisoft Bundle

Jeżeli macie zaległości w grach Ubisoftu, ruszył nowy Humble Ubisoft Bundle Encore. Mamy w nim kilka dobrych produkcji. Za dowolną wpłatę powyżej dolara otrzymamy Call of Juarez: Gunslinger, Grow Home i Rayman Origins. Płacąc jednak powyżej średniej (w chwili, gdy piszę te słowa ~6 dol.) możemy już liczyć na bardziej łakome kąski: Far Cry 3, Splinter Cell: Blacklist, Assassin’s Creed Chronicles: China oraz bonusy dodawane po pierwszym tygodniu trwania akcji. Są też pakiety premium: za 15 dolarów z AC: Rogue i The Crew, a także za 75 dolarów z The Division i koszulką z gry.