Firma makingwaves.pl przygotowała raport na temat tego jak firmy ubezpieczeniowe wykorzystują potencjał tkwiący w internecie. Celem raportu było: Braliśmy pod uwagę serwisy 21 ubezpieczycieli komunikacyjnych – ocenialiśmy oferowane funkcjonalności (kalkulator składki, zakup polisy). Oceny kładą szczególny nacisk na użyteczność (usability) zastosowanych rozwiązań. Wyniki analizy sporządzono na podstawie ocen trzech osób, oceniających serwisy niezależnie od siebie. […]

Firma makingwaves.pl przygotowała raport na temat tego jak firmy ubezpieczeniowe wykorzystują potencjał tkwiący w internecie.

Celem raportu było:

Braliśmy pod uwagę serwisy 21 ubezpieczycieli komunikacyjnych – ocenialiśmy oferowane funkcjonalności (kalkulator składki, zakup polisy). Oceny kładą szczególny nacisk na użyteczność (usability) zastosowanych rozwiązań. Wyniki analizy sporządzono na podstawie ocen trzech osób, oceniających serwisy niezależnie od siebie.

W 25 stronicowym raporcie można poczytać o wadach i zaletach serwisów internetowych firm ubezpieczeniowych o tym jakie możliwości dają te strony, czy mamy możliwość zrealizowania transakcji i jak to się odbywa i jak tak naprawdę jest z ustablity takich serwisów.


Wyniki Końcowe

Wyniki raportu wskazują, że serwisy części firm stoją na dobrym i bardzo dobrym poziomie, choć we wszystkich analizowanych przypadkach zaobserwowano rozwiązania, które mogą sprawiać problemy potencjalnym klientom. Drugi wniosek płynący z naszej analizy to stwierdzenie, że duża część ubezpieczycieli działania w zakresie sprzedaży direct przez Internet ma jeszcze przed sobą.

Jeśli kogoś interesują szczegółowe informacje zawarte w raporcie odsyłam na stronę marketing waves gdzie można pobrać raport (1,5 MB).

Swoją drogą myślę, że ciekawa była by tego typu analiza dla innych branży niż ubezpieczania – na przykład strony naszych operatorów komórkowych, banki (tutaj mam faworyta który w kategorii użyteczność na pewno znalazł by się na ostatnim miejscu) itp.