32

O tym, jak zmarnować szansę promocji w tradycyjnych mediach

W tym tygodniu „Kuchenne rewolucje” Magdy Gessler, próbowały postawić na nogi świetnie usytuowaną restaurację Panorama w Nowogrodzie. Program nagrywany był w dniach 24-27 maj 2011 r. Magda Gessler powróciła jeszcze z kamerami do tej restauracji 25 czerwca i 27-28 sierpnia. Emisja programu w TVN miała miejsce w miniony czwartek, 22 września 2011 r. o 21.30, […]

W tym tygodniu „Kuchenne rewolucje” Magdy Gessler, próbowały postawić na nogi świetnie usytuowaną restaurację Panorama w Nowogrodzie. Program nagrywany był w dniach 24-27 maj 2011 r.
Magda Gessler powróciła jeszcze z kamerami do tej restauracji 25 czerwca i 27-28 sierpnia.
Emisja programu w TVN miała miejsce w miniony czwartek, 22 września 2011 r. o 21.30, powtórka w sobotę o 18.00. Takiej dawki promocji pozazdrościłaby każda restauracja w Polsce.

Przyjrzyjmy się jednak, co właściciele restauracji zrobili, by zaistnieć w sieci, by wykorzystać tę promocję, by istnieć jeszcze mocno w Internecie, już kiedy kulisy telewizyjnej sławy umilkną.
Otóż niewiele, pokuszę się o stwierdzenie, iż na dziś, zmarnowali tę szansę.

Podczas emisji programu wyszukiwarka Google przeżywała pewnie zatrzęsienie zapytań, odnośnie zaproponowanej przez Magdę Gesssler nowej nazwy – „Wiszące Ogrody nad Narwią”. Zapytanie to już funkcjonuje w podpowiedziach od Google. Zobaczmy, jakie daje wyniki:

Próżno tu szukać strony restauracji. Zobaczmy zapytanie dla starej nazwy.

Mamy na pierwszym miejscu, pod domeną http://www.panorama-nowogrod.pl/.
Pierwsza myśl, jak to możliwe, że nie zmieniono domeny? Nie mówiąc już chociażby o dodaniu do strony znacznika title z nową nazwą. Rozpocząłem poszukiwania nowej domeny.
W Google nie udało mi się to. Pomyślałem, może Facebook. Bingo!
Profil założony, ale dopiero po 4 miesiącach od samego nagrania programu. Przygotowany na czas emisji w telewizji. Ten czas można było jednak wykorzystać już na wypromowanie wstępne tego profilu.

Z profilu tego dowiadujemy się dopiero o nowej domenie http://www.ogrodynadnarwia.pl, wykupionej 20 czerwca. Po 3 miesiącah nadal nie znajdziemy w Google tej restauracji pod nową domeną. Zapytania, ogrody nad narwią, ogrody nad narwią nowogród, nadal wskazują starą domenę i to na dalszych pozycjach. Co najciekawsze, wpisanie w wyszukiwarce www.ogrodynadnarwia.pl wskazuje, fakt na pierwszym miejscu, ale starą domenę!

Specjaliści od SEO wymienią tu mnóstwo podstawowych błędów, jakie popełnili właściciele restauracji w procesie zmiany domeny. Ja wymienię tylko brak zwykłego redirect w pliku .htaccess czy też wypełnienia Meta Description Tag w kodzie strony, czego nie uświadczymy w opisywanym przypadku.

Mam jeszcze nadzieję, iż kiedy właściciele restauracji odsapną po wzmożonym zainteresowaniu tym miejscem, skupią się nad właściwą promocją w Internecie, co zaniedbali przy okazji promocji w telewizji.