Listę zmian, jakie nas czekają od 14 września opisywałem Wam na przykładzie mBanku pod koniec lipca. Teraz już coraz więcej banków dzieli się z klientami swoimi zmianami, które będą wdrażać w życie od połowy września. Należy do nich Bank Pekao, drugi największy bank w Polsce.
Jedną z głównych nowości w tym banku jest wprowadzenie silnego uwierzytelnia klientów podczas korzystania z bankowości elektronicznej i już od 14 września oprócz danych do logowania będziemy musieli dodatkowo potwierdzać zalogowanie się do serwisu na dwa sposoby. Będzie to albo autoryzacja mobilna w aplikacji banku, albo kody SMS. Wszystkie inne dotychczasowe metody autoryzacji zostaną wycofane, jako niespełniające wymogów zawartych w nowych przepisach, a Bank Pekao z miesięcznym wyprzedzeniem żegna się z nimi już od jutra.
14 sierpnia 2019 r. Bank Pekao S.A. wycofa kartę kodów jednorazowych, PekaoToken i token sprzętowy, jako metody autoryzacji. Jeśli nadal korzystasz z wyżej wymienionej metody to zmień ją już dziś. Całkowite wycofanie powyższych metod wynika ze zmian w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, wprowadzonych ustawą o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r.poz.1075), mających na celu m.in. podniesienie bezpieczeństwa w bankowości elektroniczne.
Niestety autoryzacyjne kody SMS będą w Banku Pekao płatne, za każdy przyjdzie zapłacić klientom banku 20 groszy z wyjątkiem posiadaczy rachunków: Konto Świat Premium, Eurokonto Premium Plus, Eurokonto Prestiżowe, Eurokonto Srebrne (do 10 szt. SMS-ów), Eurokonto MAX, Eurokonto Złote, Eurokonto Private Banking. Nie widać tu głównego konta dla klientów indywidualnych – Konto Przekorzystne.
Pozostali klienci więc, aby nadal bezpłatnie logować się do swojej bankowości elektronicznej (od 14 września) i zlecać przelewy (od jutra), będą musieli zaopatrzyć się w aplikację mobilną PeoPay, w przeciwnym wypadku od jutra nie będą mogli w ogóle korzystać z bankowości elektronicznej. Jedyna dostępna w niej opcja, to będzie ta odpowiedzialna za zmianę metody autoryzacji.
Od 14 sierpnia 2019 r., jeśli zalogujesz się do serwisu internetowego Pekao24 otrzymasz komunikat o konieczności zmiany metody autoryzacji na kody SMS lub autoryzację mobilną PeoPay i tylko ta funkcja będzie dostępna w Pekao24 (pozostałe funkcje serwisu zostaną odblokowanie po dokonaniu zmiany metody autoryzacji). Komunikat przekieruje Cię bezpośrednio do sekcji, w której można dokonać zmiany. Wybór nowej metody autoryzacji będzie wymagał użycia dotychczasowej metody, czyli podania kodu z tokena lub PekaoTokena lub z kodu z karty kodów jednorazowych.
Gdzie zmienić sposób autoryzacji w bankowości elektronicznej Banku Pekao? Po zalogowaniu do Pekao24 wystarczy wejść w Ustawienia –> Zarządzanie autoryzacją i w zakładce Alternatywne metody wybrać mobilną autoryzację poprzez PeoPay lub kody SMS. Oczywiście można to też załatwić telefonicznie z konsultantem TelePekao (42 68 38 232 lub 801 365 365) lub osobiście w najbliższym oddziale Banku Pekao.
Źródło: Bank Pekao.
Więcej z kategorii Bank:
- Alior i T-Mobile Usługi Bankowe nie będą działać przez blisko dobę. Wszystkiemu winna fuzja
- Klienci Santandera mogą już inicjować przelewy również z mBanku bez przelogowywania się
- Mastercard stworzył kartę z czytnikiem linii papilarnych. Fajnie, ale po co?
- Powitajcie Revolut Bank w Polsce. Pierwsi klienci mogą już zakładać konta bankowe
- mBank szykuję aplikację Junior i mobilną kartę wielowalutową