Wearables

Nowy smartwatch od LG „przypadkiem” pojawił się na CES. Wygląda nieziemsko [prasówka]

Tomasz Popielarczyk
Nowy smartwatch od LG „przypadkiem” pojawił się na CES. Wygląda nieziemsko [prasówka]
18

LG jest jednym z pierwszych producentów, którzy zaufali Androidowi Wear. Od tamtego czasu Koreańczycy wprowadzili do oferty dwa smartwatche. Zbliża się kolejny i wszystko wskazuje na to, że będzie szczególnie interesujący. Zresztą wystarczy spojrzeć na fotografie, które mówią same za siebie. Moto 36...

LG jest jednym z pierwszych producentów, którzy zaufali Androidowi Wear. Od tamtego czasu Koreańczycy wprowadzili do oferty dwa smartwatche. Zbliża się kolejny i wszystko wskazuje na to, że będzie szczególnie interesujący. Zresztą wystarczy spojrzeć na fotografie, które mówią same za siebie. Moto 360 może się schować.

Nowy smartwatch od LG

Nowy zegarek LG nie pojawił się jednak na konferencji Koreańczyków, a na nadgarstku członka zarządu... Audi. Szybko okazało się, że to urządzenie powstałe w wyniku współpracy obu firm. Pierwotnie przypuszczano, że może pracować pod kontrolą Web OS, ponieważ LG już wcześniej zapowiadało wprowadzenie wearables bazujących na tej platformie. Ostatecznie jednak jest to Android Wear lekko zmodyfikowany pod kątem tego modelu (oho, zaczyna się...). Zegarek został przystosowany do komunikacji z samochodem marki Audi. To typowy produkt klasy premium - z metalową kopertą i skórzanym paskiem. Na uwagę zasługują też trzy fizyczne przyciski, co jest bardzo nietypowe dla gadżetów z Androidem Wear.

Niestety nie wiadomo, kiedy (i czy w ogóle) urządzenie wejdzie na rynek. Jedno jest pewne - jeśli już, to nie będzie tanie, a być może nawet nigdy nie trafi do standardowej dystrybucji i stanie się produktem luksusowym.

Ponad 18,5 mln sprzedanych konsol PS4

Sony pochwaliło się wynikami sprzedaży swojej konsoli, a zdecydowanie jest czym. Dotąd Japończycy znaleźli nabywców na aż 18,5 mln egzemplarzy urządzenia. Przy czym 4,1 mln to sam okres świąteczny przypadający na okres od 23 listopada do 4 stycznia. Tymczasem jeszcze w październiku Sony informowało o 13,5 mln konsol. Przekłada się to na łącznie 81,8 mln sprzedanych gier, z czego 17,8 tylko w okresie bożonarodzeniowym. Na dzień 2 stycznia usługa PlayStation Plus miała natomiast aż 10,9 mln subskrybentów. Ręce same składają się do oklasków. Pierwszy rok istnienia nextgenów zdominowali Japończycy i to nie ulega wątpliwości.

Sony otwiera API Lifelog

A skoro o Sony mowa, firma poinformowała o otwarciu API usługi Lifelog monitorującej aktywność fizyczną, a także sposób korzystania ze smartfona przez użytkownika. Dzięki temu, twórcy aplikacji otrzymają możliwość tworzenia mechanizmów integrujących ich programy z tym rozwiązaniem. Pozwoli to na wykorzystywanie alternatnych programów, a nawet gadżetów, z których dane będą agregowane w jednym miejscu - aplikacji Lifelog. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na specjalnie przygotowanej witrynie dla deweloperów. Czy Japończykom się to opłaci? Analogicznie (choć nie do końca - Lifelog monitoruje też czas spędzony w aplikacjach, wiadomości i połączenia) działa przecież już znacznie atrakcyjniejszy Google Fit.

Facebook przejmuje technologię rozpoznawania mowy

Facebook po cichu dokonał kolejnej akwizycji. Tym razem łupem Zuckerberga padła firma rozwijająca technologię rozpoznawania mowy - Wit.ai. Kwoty transakcji nie ujawniono - podobnie zresztą jak motywacji kierujących Facebookiem. Sam serwis to prosta usługa działająca w chmurze, która potrafi analizować i rozpoznawać komunikaty głosowe wydawane przez użytkownika. Po sfinalizowaniu transakcji ma on funkcjonować dalej pod obecną postacią i w dalszym ciągu być dostępny bezpłatnie. Jak długo? Nie wiadomo.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu