2

Nowy Renault Captur już niedługo w salonach, znamy wyposażenie i ceny

Renault powoli przygotowuje się do sprzedaży nowej wersji swojego miejskiego crossovera - Captura. Nowy model powinien trafić do sprzedaży w ciągu kilku tygodni, dzisiaj natomiast poznaliśmy już jego wyposażenie w pakietach Zen i Zen+ oraz cennik. Trzeba przyznać, że prezentuje się bardzo atrakcyjnie.

Renault Captur z bogatym wyposażeniem

Renault zapowiedziało nowego Captura w lipcu i wygląda na to, że wreszcie trafi on do sprzedaży. Dzisiaj poznaliśmy szczegóły wyposażenia dwóch podstawowych wersji, które będą oznaczone symbolem Zen oraz Zen+. I trzeba przyznać, że Captur będzie całkiem bogato wyposażony, już w standardzie oferując między innymi system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, system utrzymania na pasie ruchu, kontrolę bezpiecznej odległości do poprzedzającego pojazdu, rozpoznawanie znaków drogowych czy pełne światła LED zarówno z przodu jak i z tyłu.

W podstawowej wersji dostaniemy też manualną klimatyzację, wyświetlacz systemu Easy Link o przekątnej 7 cali z radiem cyfrowym DAB oraz 6 głośnikami i wsparciem dla Android Auto i Apple Car Play, kolorowy wyświetlacz między zegarami przed kierowcą o przekątnej 4,2 cala, czujnik zmierzchu, elektrycznie regulowane szyby oraz wykonane z ekologicznej skóry obszycie kierownicy. W całym tym pakiecie największy niesmak budzą stalowe felgi o średnicy 17 cali.

W pakiecie Zen+, który jest odpowiednikiem wersji Intens w aktualnym modelu mamy już między innymi automatyczne światła drogowe, czujnik deszczu, bezkluczykowy dostęp do samochodu, automatyczną klimatyzację oraz system wspomagania parkowania tyłem. Ekran systemu inforozrywki nadal będzie miał 7 cali (umieszczony jest w orientacji portretowej) ale poza cyfrowym radiem zaoferuje też 9 głośników oraz wbudowaną nawigację z mapą całej Europy. Nie zabraknie oczywiście wsparcia dla Android Auto i Apple Car Play, a także dwóch portów USB. W tej wersji cyfrowe będą też zegary przed kierowcą, ekran będzie miał 7 cali.

Wersja Zen+ to też szereg pomniejszych detali jak chociażby automatyczny hamulec ręczny z funkcją Auto-Hold, dwukolorowe nadwozie (dach i lusterka w kolorze czarnym), chromowane obramowanie szyb bocznych i końcówka wydechu, wysuwany schowek w desce rozdzielczej, skórzana kierownica czy wreszcie aluminiowe felgi o średnicy 17 cali. Poza tym nowy Captur zaoferuje też większy bagażnik o pojemności 536 litrów,

Szeroka gama silnikowa z napędem hybrydowym

Jak pisałem już w lipcu, nowa paleta silnikowa jest bardzo zbliżona do aktualnej oferty. Do dyspozycji są 3 motory benzynowe o mocach 100 (1.0 TCe), 130 i 155 KM (1.3 TCe) oraz dwa diesle oferujące 115 KM (1.5D). W najsłabszych wersjach dostępna będzie tylko manualna skrzynia biegów, a w droższych pojawi się siedmiostopniowy automat EDC. Co jednak istotniejsze. w przyszłym roku na rynek trafi też wersja hybrydowa E-TECH Plug-in z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra oraz dwoma silnikami elektrycznymi, które wykorzystają energię zgromadzoną w bateriach o pojemności 9,8 kWh. Według najnowszych informacji taki układ będzie w stanie dostarczyć aż 160 KM i wyposażony zostanie w automatyczną skrzynię biegów. Dzięki swojej baterii Renault Captur będzie w stanie przejechać od 45 km w cyklu WLTP oraz nawet 65 km w WLTP City. Teraz czekamy już tylko na cennik, szczególnie ciekawy jestem na ile Renault wyceni swoją hybrydę, bo może to być bardzo ciekawa propozycja w tym segmencie.

Póki co w cenniku są tylko modele z silnikami spalinowymi, a ich ceny prezentują się tak jak w tabelce poniżej. W porównaniu co obecnego cennika jest tylko nieznacznie drożej, dopłata do instalacji LPG to zaledwie 2000 PLN, a do automatycznej skrzyni biegów 7000 PLN. Wcześniej automat dostępny był tylko z najmocniejszym silnikiem benzynowym.

Renault Captur Zen Intens/Zen+
TCe 100 66 900 75 900
TCe 100 LPG 68 900 77 900
TCe 130 FAP 84 900
TCe 130 EDC FAP 82900 91 900
TCe 155 EDC FAP 93 900
Blue dCi 115 78900 87 900
Blue dCi 115 EDC 94 900