Rozwijane od dwóch lat autorskie programy wideo Onetu oraz przejęcie serwisu JakDojade.pl mają chyba największy wpływ na efekt końcowy prac, których rezultaty widzimy dzisiaj. Projekt nie jest zupełnie nowy, ponieważ podwalinami dla strony internetowej był interfejs aplikacji mobilnych Onetu, które debiutowały jakiś czas temu.
Lżejsza, czytelniejsza nowa strona główna Onetu
Główna Onetu stała się więc nieco bardziej czytelna – “ciężkie”, ciemne belki zastąpiono “lekkimi” nagłówkami sekcji, w większym stopniu wykorzystano jasne kolory – biały i żółty – oraz sięgnięto po większe grafiki promujące teksty. Przekonać się o tym wszystkim można w największym stopniu podczas przeglądania mobilnego wydania Onetu, który wykonany jest w technologii PWA, czyli Progressive Web App. Dzięki temu strona ma wczytywać się szybciej, niż standardowa oraz stosować protokół https.
Strona zawiera teraz także widżety – pogodynkę oraz JakDojade.pl. Ten drugi umożliwia wprowadzenie punktu początkowego podróży oraz jej cel – wyniki wyszukiwania najlepszej trasy otwarte zostaną w osobnej karcie już w serwisie JakDojade. Oprócz tego, z większym naciskiem promowane są materiały wideo Onet24 – programu informacyjnego wydawanego kilka razy dziennie, będącego podsumowaniem najważniejszych wydarzeń z ostatniego czasu. Wcześniej był on bardzo dobrze dostępny przede wszystkim na komputerach, dzięki obecności w najważniejszym miejscu bloku sekcji “wiadomości”.
Powiadomienia niczym w aplikacji
To oczywiście nie koniec nowości. Onet stara się być na bieżąco jeszcze bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej, dlatego system powiadomień docierający do użytkowników aplikacji mobilnych Onetu zostaje wdrożony także w mobilną witrynę. Jest to coraz popularniejszy zabieg stosowany przez wiele serwisów – miejmy tylko nadzieję, że taka decyzja nie spowoduje zwiększenia częstotliwości wysyłania notyfikacji i pozostaną one w użyciu tylko w przypadku najważniejszych zdarzeń, tak jak ma to miejsce do tej pory.
Miałem możliwość sprawdzić nową główną Onetu jeszcze przed jej oficjalną premierą i muszę przyznać, że zespół odpowiedzialny za projekt odwalił kawał dobrej roboty. Naturalnie nie unikniemy wyświetlania reklam psujących nieco osiągnięty efekt, ale nawet te drobne modyfikacje są jak najbardziej na plus. Spodobało mi się uczynienie pogodynki większym elementem serwisu, gdyż do tej pory te informacje były słabo dostępne w prawym górnym rogu serwisu. Kierunek, w którym ruszył Onet jest w pełni uzasadniony – stworzona kilka miesięcy temu nowa aplikacja mobilna zgarnęła nagrodę INMA Global Media Award, co było niemałym sukcesem dla polskiego zespołu. Oparcie się na sprawdzonym wyglądzie wydawało się więc naturalną decyzją.
Więcej z kategorii Polska:
- Rządowe Centrum (Nie)Bezpieczeństwa przypadkowo udostępniło publicznie dane ponad 20 000 funkcjonariuszy
- Ruszył oficjalny sklep CD Projekt na Allegro. Oto co w nim kupicie
- Dron dostarcza towary do sklepów Decathlon. Taka nowoczesność nam się podoba!
- Praca zdalna w Polsce: 1/4 pracuje w nadgodzinach, blisko połowa oczekuje podwyżki
- AstraZeneca zdominowała sieć. Czy faktycznie wszyscy mówią o niej źle?