Nie rozumiem o co chodzi z tą nową wersją Facebooka. Ja wracałem do starej tylko dla jednej funkcji

Jak każda nowość, zwłaszcza przy tak wielkiej popularności w naszym kraju, jaką cieszy się Facebook, nowa jego wersja spotkała się z różnym przyjęciem przez użytkowników. Jednak w zdecydowanej większości były to negatywne opinie i z pewnością od września wiele osób będzie szukało sposobu na powrót do starego wyglądu.
Zobacz też: Nowy Facebook? Szybki powrót do starego wyglądu Facebooka
Nowy wygląd i interfejs Facebooka
Osobiście nie rozumiem tych krytycznych opinii, jak tylko pojawiła się u mnie opcja włączenia nowego Facebooka, od razu z niej skorzystałem i wracałem do starej tylko w jednym celu. Otóż, tylko w starej wersji Facebooka, na profilu firmowym można było skorzystać z poprawienia tytułu wpisu. Czasem się zdarza w tytule jakaś literówka i aby ją poprawić również na Facebooku, trzeba wejść w menu konkretnego wpisu i skorzystać z opcji – Odśwież załączone udostępnienie.
W początkowej wersji nowego Facebooka opcji tej nie było, więc w tym celu każdorazowo wracałem do starej wersji, by z niej skorzystać. Od jakiegoś czasu jednak i ta opcja pojawiła się w nowej wersji, więc takiej potrzeby już nie mam w ogóle.
Nowy interfejs, zwłaszcza z włączonym ciemnym motywem jest dla mnie w końcu czytelny i przejrzysty. Zniknęło puste, niewykorzystane pole po lewej stronie serwisu, a układ dostępnych funkcji i narzędzi jest teraz bardziej intuicyjny i ładniej komponuje się z pozostałą częścią serwisu.
Poprawie na lepsze uległ wygląd i korzystanie ze strony firmowej. Dostęp do podstawowych funkcji mam teraz wprost z menu po lewej stronie, która w klasycznej wersji była zupełnie nie wykorzystana i świeciła pustkami.
Całość prezentuje się nowocześnie i zgodnie z panującymi trendami w budowaniu aplikacji webowych. Mam takie wrażenie do tego stopnia, iż jak wracałem na chwilę do starej wersji, miałem odczucie jakby internet cofnął się o kilka lat wstecz. Więc można powiedzieć, że wprowadzone zmiany wprowadzone zostały nawet wręcz za późno.
Jak wrócić do starej wersji Facebooka?
Na tę chwilę możecie jeszcze przełączać się pomiędzy nową a starą wersją, od września opcja ta zostanie wyłączona i wszyscy użytkownicy Facebooka domyślnie zostaną przełączeni na nową wersję. Ale jak to w sieci bywa, jak jest zapotrzebowanie, to i sposób na to się pojawi. Z pewnością osoby, które bardzo będą tęsknić za starym wyglądem, bez problemu znajdą rozwiązanie, by do niego w ten czy inny sposób powrócić.
Osobiście mogę polecić jedno z takich rozwiązań w postaci narzędzia Stylish i rozszerzeń do Google Chrome oraz Firefoksa. Na stronie z opcją zmiany wygląda Facebooka znajdziecie mnóstwo gotowych modyfikacji tego serwisu.
Do tej chwili Stylish wykorzystywano głównie do włączenia trybu ciemnego, od września pojawią się w nim z pewnością motywy ze starym wyglądem Facebooka. Właśnie – motyw czarny, z którego większość osób się jednak cieszy. Spójrzmy zatem, jak wyglądałby Facebook z włączonym trybem ciemnym bez zmiany interfejsu, na który tak dużo osób narzeka.
Jak dla mnie, to byłby dopiero koszmarek. Zmiany w wyglądzie Facebooka były więc konieczne, a osoby, którym nie przypadły do gustu z pewnością z czasem się do niego przyzwyczają i za parę miesięcy wszyscy za pomną o starym wyglądzie. Oczywiście z wyjątkiem tych, którzy będą wracali do niego przy pomocy narzędzi typu Stylish, jednak mniemam, że będzie to tylko znikoma cześć użytkowników tego wciąż najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie.
Więcej z kategorii Facebook:
- Wykradł z Facebooka pół miliarda numerów telefonów. Teraz sprzedaje je po 20 dol. od sztuki
- Facebook mógłby dla mnie zniknąć. Jest kilka "ale"...
- Zostałeś wylogowany z Facebooka na iPhone bez powodu? Spokojnie, nie tylko Ty
- Czy wielkie firmy IT są stronnicze? Muszą być. Każdy jest stronniczy
- Facebook się zbadał. Co mu wyszło? Że jest chory