34

Nie rozumiem o co chodzi z tą nową wersją Facebooka. Ja wracałem do starej tylko dla jednej funkcji

Facebook przebudował swoją webową wersję praktycznie od zera. Od jakiegoś czasu udostępniał ją użytkownikom jako opcję alternatywną, od września będzie ona domyślana dla wszystkich, bez opcji powrotu do starej, klasycznej wersji.

Jak każda nowość, zwłaszcza przy tak wielkiej popularności w naszym kraju, jaką cieszy się Facebook, nowa jego wersja spotkała się z różnym przyjęciem przez użytkowników. Jednak w zdecydowanej większości były to negatywne opinie i z pewnością od września wiele osób będzie szukało sposobu na powrót do starego wyglądu.

Zobacz też: Nowy Facebook? Szybki powrót do starego wyglądu Facebooka

Nowy wygląd i interfejs Facebooka

Osobiście nie rozumiem tych krytycznych opinii, jak tylko pojawiła się u mnie opcja włączenia nowego Facebooka, od razu z niej skorzystałem i wracałem do starej tylko w jednym celu. Otóż, tylko w starej wersji Facebooka, na profilu firmowym można było skorzystać z poprawienia tytułu wpisu. Czasem się zdarza w tytule jakaś literówka i aby ją poprawić również na Facebooku, trzeba wejść w menu konkretnego wpisu i skorzystać z opcji – Odśwież załączone udostępnienie.

W początkowej wersji nowego Facebooka opcji tej nie było, więc w tym celu każdorazowo wracałem do starej wersji, by z niej skorzystać. Od jakiegoś czasu jednak i ta opcja pojawiła się w nowej wersji, więc takiej potrzeby już nie mam w ogóle.

Nowy interfejs, zwłaszcza z włączonym ciemnym motywem jest dla mnie w końcu czytelny i przejrzysty. Zniknęło puste, niewykorzystane pole po lewej stronie serwisu, a układ dostępnych funkcji i narzędzi jest teraz bardziej intuicyjny i ładniej komponuje się z pozostałą częścią serwisu.

Poprawie na lepsze uległ wygląd i korzystanie ze strony firmowej. Dostęp do podstawowych funkcji mam teraz wprost z menu po lewej stronie, która w klasycznej wersji była zupełnie nie wykorzystana i świeciła pustkami.

Całość prezentuje się nowocześnie i zgodnie z panującymi trendami w budowaniu aplikacji webowych. Mam takie wrażenie do tego stopnia, iż jak wracałem na chwilę do starej wersji, miałem odczucie jakby internet cofnął się o kilka lat wstecz. Więc można powiedzieć, że wprowadzone zmiany wprowadzone zostały nawet wręcz za późno.

Jak wrócić do starej wersji Facebooka?

Na tę chwilę możecie jeszcze przełączać się pomiędzy nową a starą wersją, od września opcja ta zostanie wyłączona i wszyscy użytkownicy Facebooka domyślnie zostaną przełączeni na nową wersję. Ale jak to w sieci bywa, jak jest zapotrzebowanie, to i sposób na to się pojawi. Z pewnością osoby, które bardzo będą tęsknić za starym wyglądem, bez problemu znajdą rozwiązanie, by do niego w ten czy inny sposób powrócić.

Osobiście mogę polecić jedno z takich rozwiązań w postaci narzędzia Stylish i rozszerzeń do Google Chrome oraz Firefoksa. Na stronie z opcją zmiany wygląda Facebooka znajdziecie mnóstwo gotowych modyfikacji tego serwisu.

Do tej chwili Stylish wykorzystywano głównie do włączenia trybu ciemnego, od września pojawią się w nim z pewnością motywy ze starym wyglądem Facebooka. Właśnie – motyw czarny, z którego większość osób się jednak cieszy. Spójrzmy zatem, jak wyglądałby Facebook z włączonym trybem ciemnym bez zmiany interfejsu, na który tak dużo osób narzeka.

Jak dla mnie, to byłby dopiero koszmarek. Zmiany w wyglądzie Facebooka były więc konieczne, a osoby, którym nie przypadły do gustu z pewnością z czasem się do niego przyzwyczają i za parę miesięcy wszyscy za pomną o starym wyglądzie. Oczywiście z wyjątkiem tych, którzy będą wracali do niego przy pomocy narzędzi typu Stylish, jednak mniemam, że będzie to tylko znikoma cześć użytkowników tego wciąż najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie.