77

Nowy dzwonek Nokii to… dubstep!

Nie tak dawno informowaliśmy Was o plebiscycie na nowy flagowy dzwonek Nokii, który miał zastąpić wysłużony już Nokia Tune. Znamy już wyniki rywalizacji. Odtąd fińskiego producenta będzie promował 24-sekundowy, utrzymany w klimatach dubstepowych utwór autorstwa włoskiego DJ-a Valerio Alessandro Sizzi’ego. Możecie go już przesłuchać! Nowy dzwonek Nokii możecie pobrać pod TYM LINKIEM. Natomiast wszystkie biorące […]

Nie tak dawno informowaliśmy Was o plebiscycie na nowy flagowy dzwonek Nokii, który miał zastąpić wysłużony już Nokia Tune. Znamy już wyniki rywalizacji. Odtąd fińskiego producenta będzie promował 24-sekundowy, utrzymany w klimatach dubstepowych utwór autorstwa włoskiego DJ-a Valerio Alessandro Sizzi’ego. Możecie go już przesłuchać!

Nowy dzwonek Nokii możecie pobrać pod TYM LINKIEM. Natomiast wszystkie biorące udział w plebiscycie utwory można przesłuchać na specjalnie przygotowanej stronie Nokii.

Jak już napisałem, całość trwa 24 sekundy i mocno trąci dubstepem. Czy to dobrze? Osobiście mam mieszane uczucia. Nokia Tune był utworem, który wpadał w ucho, a także miał prostą i charakterystyczną linię melodyjną. Tymczasem Nokia Tune Dubstep Edition, bo tak nazywa się zwycięski dzwonek, to raczej przerost formy nad treścią. Co prawda gdzieś tam w tle przewija się dotychczasowa, dobrze znana wszystkim melodyjka, ale jest ona mocno przytłumiona elektronicznymi samplami, które dopiero przy uważniejszym wsłuchaniu się zdradzają swoje podobieństwo do pierwowzoru.

Valerio Alessando Sizzi otrzyma 10 tys. dolarów nagrody, a jego utwór trafi do ponad 100 mln urządzeń. Podczas rywalizacji dubstepowa wariacja na temat Nokia Tune zdobyła ponad 1 tys. kliknięć „lubię to” i 6,2 tys. odtworzeń. Sam autor przyznał, że o konkursie dowiedział się z bloga jednego ze swoich nauczycieli i postanowił spróbować swoich sił w rywalizacji. Pomysł przygotowania Nokia Tune w dubstepie przyszedł mu od razu do głowy, z racji tego, że ten rodzaj muzyki zdobył ogromną popularność w ciągu ostatnich dwóch lat.

Jego konkurenci, którzy zajęli miejsca 2-6 otrzymają po 1 tys. dolarów.

Łącznie stronę konkursu w trakcie jego trwania odwiedzono 1,4 mln razy, a zamieszczone tam dzwonki odtwarzano 11 mln razy. Nokia podaje też, że kilkaset tysięcy razy utwory gościły w serwisach społecznościowych – na Twitterze i Facebooku.

Osobiście w pierwszej dziesiątce widzę utwory, które bardziej mi przypadają do gustu niż wersja dubstepowa. A Wam podoba się zwycięski dzwonek?

Grafika pochodzi z serwisu My mobile.