6

Zobacz nowe Audi Q3: mnie urzekło nie tylko wyglądem, ale i technologią

Audi Q3
Audi kontynuuje politykę sukcesywnego odświeżania swojej palety modelowej. Po limuzynach przyszedł czas na crossovery i SUV-y. Oto odświeżone Audi Q3.

Nowe Audi Q3 to drugie wcielenie tego niemieckiego crossovera. Pierwsza generacja Q3 zadebiutowała w 2011 roku na Salonie Samochodowym w Szanghaju. Po siedmiu latach obecności na rynku przyszedł czas na nową odsłonę. Ta ostatnia mocno się rozrosła i zyskała wiele nowinek technologicznych znanych z większych i wyższych modeli – zwłaszcza limuzyn. Podobnie jak w przypadku innych aut z Ingolstadt Q3 nie przeszło stylistycznej rewolucji. Zobaczmy zatem co zmieniło się w nowym Audi Q3.

Nowe Audi Q3: kosmetyka nadwozia i nowe wnętrze

Nowe Audi Q3 można rozpoznać m.in. po doskonale znanej wszystkim osłonie chłodnicy Single Frame oraz po zwężających się lampach ku grilowi. W zależności od wersji wyposażeniowej mogą one występować w trzech odmianach (nie wiadomo czy w Audi Q3 pojawi się technologia MatrixLED). Z boku samochodu w oczy rzucą się niewielkie nakładki na nadkola oraz mocno pochylone słupki D, przez co linia dachu zgrabnie opada ku tyłowi. Z tyłu również znajdą się lampy z diodami LED oraz masywny zderzak – szkoda, że nie znajdziemy w Q3 świetlnego pasa. Klapę bagażnika zdobi niewielki spojler.

Audi Q3

Nowe Audi Q3 dość mocno urosło względem poprzednika. Mierzy teraz 4485 mm (więcej o 97 mm) długości, 1849 mm (więcej o 18 mm) szerokości i 1585 mm wysokości (mniej o 5 mm niż w I generacji). O 78 mm zwiększył się też rozstaw osi, który mierzy teraz 2681 mm. Pokaźne zwiększenie wymiarów z pewnością przełożyło się na ilość miejsca w kabinie. Bagażnik oferuje od 530 do 1525 litrów pojemności, a tylna kanapę można przesuwać.

Audi Q3

Wnętrze nowego Audi Q3 to cyfrowy świat. W zależności od wyboru wersji wyposażeniowej na pokładzie znajdziemy dwa pokaźne wyświetlacze. Przed oczami kierowcy mogą znaleźć się cyfrowe zegary Audi Virtual Cocpit, których konfiguracja pozwala na bardzo mocną indywidualizację wyświetlanych informacji. Na środku deski rozdzielczej znajdziemy wyświetlacz systemu multimedialnego Audi MMI – standardowo ma przekątną 8,8 cala, lecz w przypadku Audi MMI Navigation Plus przekątna ekranu wzrasta do 10,1 cala. Audi Q3 jest też kolejnym modelem wyposażonym w sterowanie głosowe wykorzystujące język potoczny. Co ciekawe w Q3 nie znajdziemy drugiego wyświetlacza centralnego, który odpowiadał m.in. za sterowanie układem klimatyzacji – tutaj mamy tradycyjne pokrętła i przyciski.

Nowe Audi Q3: nowości pod karoserią

W nowym Audi Q3 pojawi się też kilka nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Mowa tutaj m.in. o aktywnym zawieszeniu, które może zostać wyposażone w system kontroli tłumienia. Charakterystyka pracy zawieszenia jest dopasowywana do warunków nawierzchni i do sytuacji na drodze. Nowe Q3 można też doposażyć w sportowe zawieszenie, charakteryzujące się progresywnym układem kierowniczym oraz bardziej sztywną regulacją sprężyn i amortyzatorów. Możliwe jest też zamówienie systemu Audi driver selekt z sześcioma trybami: comfort, dynamic, offroad, efficiency i indyvidual. Każdy z programów wpływa w inny sposób na pracę układu kierowniczego, skrzyni biegów czy zawieszenia.

Audi Q3

W temacie jednostek napędowych, paleta silnikowa ma oferować pięć jednostek napędowych: trzy benzynowe TFSI (1.5 TFSI 150 KM – 35 TFSI, 2.0 TFSI 190 KM – 40 TFSI i 2.0 TFSI – 230 KM – 45 TFSI) oraz dwóch wysokoprężnych TDI (2.0 TDI 150 KM – 35 TDI oraz 2.0 TDI 190 KM – 40 TDI). W zależności od wyboru wersji wyposażeniowej moc przenoszona będzie na przednie lub wszystkie koła przy pomocy manualnej lub automatycznej skrzyni biegów S-Tronic.

Audi Q3

Nowe Audi Q3 może być też bogato wyposażone pod kątem systemów bezpieczeństwa. Mowa tutaj nie tylko o aktywnym tempomacie czy systemie ostrzegania przed opuszczeniem toru jazdy, lecz także m.in. o asystencie jazdy w korku, Audi pre sense front, układzie monitorowania martwego pola czy też asystencie wyjazdu z miejsca parkingowego. Nowe Audi Q3 pojawi się w sprzedaży jesienią bieżącego roku. Końcówka 2018 roku zapowiada się bardzo gorąco dla producenta aut premium z Ingolstadt.