4

Nowa koncepcja – produkcja filmu i gry jednocześnie na tym samym silniku. Tak powstanie film „Deep”

Deep to film, który powstanie na silniku graficznym Source, stworzonym przez Valve w 2004 roku i wykorzystanym w takich tytułach jak Half Life 2, Portal czy Counter Strike: Source. Czemu w ogóle robić film na silniku od gry? Przecież efekty wizualne nie będą tak dobre, jak w przypadku produkcji renderowanych w specjalistycznych programach graficznych. Lista […]

Deep to film, który powstanie na silniku graficznym Source, stworzonym przez Valve w 2004 roku i wykorzystanym w takich tytułach jak Half Life 2, Portal czy Counter Strike: Source. Czemu w ogóle robić film na silniku od gry? Przecież efekty wizualne nie będą tak dobre, jak w przypadku produkcji renderowanych w specjalistycznych programach graficznych. Lista zalet jest dość długa i szczególnie istotna, jeśli to niskobudżetowa produkcja. Renderowanie w czasie rzeczywistym zapewnia błyskawiczną informację zwrotną. Do tego silnik zapewnia odpowiedni zestaw narzędzie ułatwiających prace, jak choćby do animacji postaci. Czas powstwania filmu jest wiec znacznie krótszy Ale takie podejście ma jedną unikalną cechę.

Wszystkie lokacje, bohaterowie, w zasadzie wszystko co zobaczymy w filmie, będzie gotowe do wykorzystania w grze bazującej na filmie. W takim wypadku filmy i gry mogłyby w przyszłości chodzić w parach, ale nie jak do tej pory, jako dwie osobne produkcje, lecz jako jedna, bardziej urozmaicona forma przekazu. Gra może stanowić prequel do wydarzeń filmów, kontynuować wątek, albo być czymś w rodzaju materiałów dodatkowych, odpowiednika directors cut, dającego dostęp do scen, których w filmie po prostu nie było, nadając im dodatkowo cechy interaktywne. Dodatkowe nakłady finansowe do stworzenia gry na podstawie takiego filmu są minimalne, w stosunku do tradycyjnej produkcji.

Film o tytule „Deep” jest przedstawicielem gatunku science fiction. Akcja rozgrywa się po trzeciej wojnie światowej, po której jedyni ludzie którzy przetrwali żyją pod wodą w podwodnych pojazdach. Scenarzystą i reżyserem odpowiedzialnym za film Deep jest Shane Acker, tan sam który wcześniej stworzył film 9, który był ciepło przyjęty przez publiczność.

Serwis The Verge podał informację, że już w tej chwili trwają prace nad stworzeniem grywalnego poziomu wziętego prosto z filmu, który będzie dostępny za pomocą platformy Steam. Ponieważ niedawno na Steam trafił pierwszy film, który można zakupić i pobrać bezpośrednio z tej platformy dystrybucji cyfrowej, niewykluczone, że również Deep będzie można obejrzeć za pomocą Steama.

I jak wam podoba się takie podejście do produkcji niskobudżetowych? Obejrzycie Deep, czy nie będzie wam odpowiadać uproszczona strona wizualna?