Felietony

Nokaut i jego nowy serwis czyli prettydeal.pl

Grzegorz Marczak
Nokaut i jego nowy serwis czyli prettydeal.pl
21

Nokaut, czyli jedna z najpopularniejszych porównywarek cenowych uruchomiła kilka dni temu pod adresem prettydeal.pl nowy serwis związany z zakupami grupowymi. Na szczęście nie jest to kolejny serwis z tanimi ofertami, ale agregator ofert skierowanych do płci pięknej. O ile jeszcze kilka miesięcy...

Nokaut, czyli jedna z najpopularniejszych porównywarek cenowych uruchomiła kilka dni temu pod adresem prettydeal.pl nowy serwis związany z zakupami grupowymi. Na szczęście nie jest to kolejny serwis z tanimi ofertami, ale agregator ofert skierowanych do płci pięknej.

O ile jeszcze kilka miesięcy temu można był zastanawiać się czy naprawdę jest sens agregować ogłoszenia z serwisów z zakupami grupowymi o tyle teraz chyba już nie ma wątpliwości. Jest tego w naszym internecie dość sporo i będzie jeszcze więcej.

Agregacja ma więc sens, tym bardziej tematyczna która skierowana jest do bardzo dobrze dobranego targetu. O2 uruchomiło zakupy grupowe tematyczne, na razie jest serwis dedykowany dla kobiet, później pojawi się coś dla płci przeciwnej a na końcu lub równolegle turystyka. Tym samym tropem idzie też Nokaut z swoim agregatorem.

Czy natomiast taki agregator ma sens biznesowy tego w tej chwili nie wiem. Nokaut specjalizujący się porównywaniu ofert z tradycyjnych sklepów internetowych z pewnością ma doświadczenie pozwalające mu oszacować czy będą z tego pieniądze.

Inna sprawa, że taki agregator jest to zabawa z relatywnie niskimi kosztami i praktycznie działa samoobsługowo. Można, więc spróbować nawet, jeśli nie jest się przekonanym czy coś sensownego z tego może się urodzić (bo oczywiście gdybać o potencjalne można zawsze ale już nie raz przekonaliśmy się, że potencjał to jedno a realia i specyfika naszego rynku to dwie różne rzeczy).

Dziwią mnie natomiast w tym całym pomyśle dwie rzeczy. Przede wszystkim spodziewałem się czegoś zupełnie innego – to, co prezentuje prettydeal.pl niej jest koszmarem ale mi osobiście nie pasuje do marki jaką jest na naszym rynku Nokaut. Mimo iż serwisowi niczego nie brakuje, to jednak mam wrażenie jakby zrobiony był na kolanie w ramach wprawek dla programisty. Do tego dochodzi jeszcze ta domena, z którą pewnie 80% internautów będzie miało problem.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

nokautzakupy grupowe